Digitale afgifte exportdocumenten

Exportdocumenten van de Kamer van Koophandel zoals Certificaten van Oorsprong (CvO), EUR.1 en EUR-MED formulieren kunt u ook digitaal invullen en aanvragen.

Hoe vraagt u exportdocumenten digitaal aan?

U kunt exportdocumenten digitaal aanvragen. U heeft de keuze om het afgifteproces zelf te beheren of over te laten aan bijvoorbeeld gespecialiseerde logistiek dienstverleners of expediteurs.

Als u het afgifteproces zelf wilt beheren, kunt u met de software van diverse marktpartijen DAE via een rechtstreekse koppeling bereiken. U kunt ook het afgifteproces overlaten aan een logistiek dienstverlener of expediteur. Welke diensten zij bieden, verschilt per partij. Laat u hierin goed voorlichten. Er zitten met name verschillen in:

  • software aanschaffen of werken met een webapplicatie;
  • hoe u bij de verzending uw documenten voorziet van een digitale handtekening of dat u werkt met een machtiging;
  • uw documenten zelf printen of deze laten printen.

Eisen digitale aanvragen

Alle exportdocumenten moeten ook bij een digitale aanvraag voldoen aan de wettelijke bepalingen die gelden bij een papieren aanvraag. Dat betekent dat u de aanvragen moet voorzien van een digitale handtekening en dat u de bewijsstukken inlevert.

Tarieven exportdocumenten

Bekijk het overzicht van de tarieven voor het aanvragen van exportdocumenten. Dit zijn de legeskosten van de KvK. Voor digitaal aangevraagde documenten zijn de legeskosten goedkoper dan via de post aangevraagde documenten.

Meer informatie over digitale afgifte exportdocumenten

Als u vragen heeft over de digitale afgifte, dan kunt u contact opnemen met de Kamer van Koophandel.

Heeft deze informatie u geholpen?

Ja Nee

Bedankt voor uw reactie. Wij gebruiken deze informatie om onze website te verbeteren.
U krijgt geen reactie. Heeft u een vraag, neem dan contact op met ons servicecenter.