Functionaris inschrijven, wijzigen of uitschrijven

Als een bestuurder, vennoot, gevolmachtigde of andere functionaris van je bedrijf of rechtspersoon wijzigt, dan moet je dat doorgeven aan KVK. Geef elke wijziging apart door. Het is niet mogelijk om meerdere functionarissen tegelijkertijd in- of uit te schrijven.

Geef je wijziging door

Moet de nieuwe functionaris langskomen bij KVK?

In de meeste gevallen moet de nieuwe functionaris persoonlijk langskomen bij KVK met het ingevulde formulier en een geldig legitimatiebewijs. Alleen verenigingen en stichtingen zonder onderneming en verenigingen van eigenaars kunnen het formulier opsturen.

 

Veelgestelde vragen

Het doorgeven van een wijziging is gratis. Is er sprake van een inschrijving van een nieuwe onderneming, voortzetting, overname, splitsing of fusie waarbij een nieuwe inschrijving in het Handelsregister ontstaat met een nieuw KVK-nummer? Dan betaal je een inschrijfvergoeding.

Nieuw uittreksel

Je kunt na verwerking van de wijziging(en) direct een Uittreksel Handelsregister Kamer van Koophandel® aanvragen.

Hoe snel KVK je wijziging verwerkt, hangt af van hoe je je wijziging aan ons doorgeeft. 

  • Geef je de wijziging per post door? Dan verwerken we die na ontvangst binnen 10 werkdagen.
  • Geef je de wijziging online door? Dan verwerken we die binnen 2 werkdagen.

We nemen contact met je op als de wijziging niet juist of onvolledig is. 

Na verwerking van je wijziging in het Handelsregister krijg je een officiële bevestiging per brief (AWB-brief),  of digitaal via je Berichtenbox voor bedrijven. Dien je de wijziging online in? Dan ontvang je ook een bevestiging via e-mail. 

Tussen het moment van ontvangst van je wijziging en de verwerking ervan kunnen we geen informatie geven over de status van de verwerking. 

Geef je een wijziging door voor een datum in de toekomst? Dan zie je de wijziging pas op die datum in het Handelsregister. Het Handelsregister geeft namelijk altijd de actuele situatie weer.