5 inspirerende boeken voor starters

Er zijn veel boeken voor startende ondernemers. Al deze boeken lezen is onmogelijk. Daarom hebben wij 5 heel verschillende, maar inspirerende boeken uitgekozen die jou kunnen helpen je onderneming succesvol te maken.
  1. Contentmarketing vanuit je zakelijke DNA – Karin Garritsen
    Waarom werden jouw klanten ooit klant? Aan welke content hebben je klanten behoefte? Als mede-eigenaar van een marketingadviesbureau ontwikkelde Karin Garritsen de zakelijke DNA-methode. Met een handig stappenplan ga je zelf op zoek naar wat jouw bedrijf tot een succes maakt. En dat vertaal je met de in het boek beschreven methode naar een concrete contentstrategie. De zakelijke DNA-methode is met succes al bij veel bedrijven toegepast.
    Het boek is ook zeker geschikt voor studenten/studentondernemers.
    ISBN: 9789089653840
  2. VerMERKvuldig! – Katlijn Voordeckers
    Mond-tot-mondreclame. Elke ondernemer krijgt er mee te maken. Je hebt het niet altijd in de hand, maar je kunt het wel beïnvloeden. Met herkenbare voorbeelden bespreekt Katlijn Voordeckers deze vorm van marketing. In drie stappen word je aangespoord om direct aan de slag te gaan met de door haar aangeboden tips. Daarna weet je hoe jij ervoor kunt zorgen dat mensen positief over jouw onderneming (blijven) praten.
    ISBN: 9789401450522
  3. The Wow starts now – Theo Hendriks
    Stel je hebt een fantastisch idee. Hoe zet je dat dan in de wereld? In dit boek geeft Theo Hendriks voorbeelden van mensen die hun ideeën en idealen aan het verwezenlijken zijn. Met behulp van deze voorbeelden helpt hij jou vervolgens jouw idee verder vorm te geven, aan te scherpen en te verrijken. Want je kunt nog zo’n fantastisch idee hebben, als je er geen verhaal over kunt vertellen, gaat het voor niemand leven.
    ISBN: 9789400508842
  4. Ondernemerskracht, anticiperen op de toekomst – Rolf Grouve
    De wereld om ons heen verandert in hoog tempo. Dit kan leiden tot bedreigingen, maar biedt vooral kansen. Hoe kun je grote, met name technologische, veranderingen integreren in je bedrijf? Kun jij ervoor zorgen dat je bedrijf over 5 jaar nog steeds bestaat en succesvol is? Rolf Grouve adviseert je in dit boek onder andere om met een praktische checklist plannen te maken om de toekomst met vertrouwen tegemoet te zien. Ook adviseert hij je om de mening van anderen mee te nemen in het toekomstbestendig maken van je bedrijf.
    ISBN: 9789492221889
  5. Zaken die je raken – Willemijn Verloop, Mark Hillen & Kaat Peters
    Dat ondernemen meer kan zijn dan alleen maar zoveel mogelijk winst maken, beschrijven de auteurs van dit boek. In luchtige schrijfstijl worden voorbeelden beschreven van bedrijven waar, door sociaal ondernemerschap, maatschappelijke vraagstukken worden aangepakt. In de voorbeelden lees je hoe zij grote impact hebben op de samenleving. Ze laten zien dat vraagstukken van deze tijd opgelost kunnen worden en daarmee bouwen aan een betere wereld.
    ISBN: 9789047010708
InfoPage