Foodtruck starten, ga aan de slag met je marketingplan

Alles begint natuurlijk met jouw passie voor lekker eten. Maar ondernemen met een foodtruck, betekent ondernemen in een verdringingsmarkt. Je zult je moeten onderscheiden. Je unieke en kwalitatief hoogwaardige producten op een professionele manier presenteren. Met een goed marketingplan is de kans van slagen groot.

Hoe maak je een marketingplan

Het draait om het creëren van beleving!

Zorg dat je weet wie je doelgroep is. Presenteer je product in de juiste entourage en sluit jouw social media kanalen hierop aan. Bedenk ludieke acties om in contact te komen met je (toekomstige) klanten. Laat ze proeven en prikkel hun zintuigen. Als het jou lukt om je klanten te verrassen, creëer je een blijvende indruk die ze graag met anderen delen. En dat genereert omzet!

Zorg daarom dat je een concreet marketingplan hebt. Doe marktonderzoek waaruit duidelijk wordt hoe je aan klanten komt. Beschrijf op welke markt je je wilt begeven. Welke ontwikkelingen je daar ziet. Wie je concurrenten zijn. Maar vooral ook hoe je de potentiële klanten voor je gaat winnen.

Tip! De tool Business Model Canvas helpt je met het schrijven van je marketingplan.

3 tips

  1. Alles draait om focus. Weet wat je klant wil en speel in op trends.
  2. Als ondernemer hoef je niet alles zelf te doen. Werk samen met andere ondernemers daar waar dit mogelijk is.
  3. Zorg dat mensen je kennen van dat ene product. Wees een specialist!
InfoPage