Groeikansen met big data

Mailtjes, tweets, video’s, foto’s, apps, surfen op internet, alles levert (digitale) data op. De waarde van data wordt steeds vaker onderkend. Inzicht en voorspelkracht die u als ondernemer kunt inzetten om uw bedrijfsproces efficiënter te maken, bestaande producten te verbeteren of nieuwe producten te ontwikkelen. De groei van de hoeveelheid data, databronnen en analysemogelijkheden, wordt vaak aangeduid met big data.

De helft van het mkb ziet kansen in (big) data, maar de toepassing blijft een probleem

Onderzoek KvK en Jheronimus Academy of Data Science:

Gebrek aan tijd, geld, kennis en ervaring zijn de belangrijkste redenen waarom mkb-ondernemers  de kansen van big data nog niet breed oppakken. Vooral als het gaat om data-analyse zijn er nog veel stappen te zetten. Bijna de helft van de mkb’ers zegt in het onderzoek dat ze hulp willen hebben bij het ondernemen met (big) data, bijvoorbeeld goede raad bij het bepalen van wat hun concrete ondernemingskansen zijn en welke databronnen daarvoor nodig zijn. 1.710 Responten namen deel aan het onderzoek

Bekijk het onderzoek en laat u inspireren