Zes verdienmodellen van nu en de toekomst

Digitaal is normaal, de klant verandert door digitalisering en de snelheid van verandering is groot. Beweeg mee met de buitenwereld en kijk wat nieuwe technologieën en trends voor uw verdienmodel kunnen betekenen.

Wij hebben zes verdienmodellen uitgewerkt. Wat houden ze in, hoe ziet het verdienmodel eruit en wat kunnen ze voor u betekenen?

1. Personalisatie

Een ontwikkeling die in opkomst is, is het personaliseren van producten en diensten. En dat biedt een mooie tegenstelling: grootschalig maatwerk. De digitale technologie die personalisatie mogelijk maakt, kan voor uw bedrijf een nieuw verdienmodel betekenen. Lees meer

2. Lean Startup methode

De kern van de Lean Startup methode is om snel te leren wat werkt en niet werkt. In plaats van met een uitgewerkt plan, begint u met een simpel prototype om een aanname te testen. Dit versnelt de innovatie en beperkt kosten. Lees meer

3. Exponentiële organisaties

Bedrijven als Airbnb, Uber, Netflix en Whatsapp spelen slim in op nieuwe ontwikkelingen. Ze bestaan een paar jaar en zijn opeens miljarden euro’s waard. Deze exponentiële organisaties zijn vaak disruptief, maken optimaal gebruik van de nieuwe digitale mogelijkheden en zetten de sector op zijn kop. Lees meer

4. Servitization

Servitization is het proces waarbij dienstverlening een steeds grotere rol krijgt in de businessmodellen van bedrijven. Eenvoudig gezegd: slimme diensten waarbij service verandert van een kostenpost in een middel om extra geld te verdienen. Lees meer

5. Sociaal ondernemen

Bij sociaal ondernemen gaat het erom dat u met uw bedrijf voorziet in een maatschappelijke behoefte, of een bijdrage levert aan maatschappelijke en sociale uitdagingen. Ondernemers die hier mee bezig zijn, hebben een persoonlijke drive om zo te werken. Lees meer

6. Circulaire economie

Circulaire economie is een systeem om de herbruikbaarheid van producten en grondstoffen te maximaliseren en waarde vernietiging tegen te gaan. Lees meer