Smart Retail

Snelle technologische ontwikkelingen, consumenten die steeds meer en vaker online aankopen doen, grote retailketens die wankelen en omvallen. Hoe speelt u als retailer slim in op nieuwe ontwikkelingen? Lees de verhalen van andere retailondernemers en tips van retaildeskundigen over zaken als social media, samenwerking, blurring, beacons, multi-channelstrategie, augmented reality en nog veel meer.

Ondernemers gematigd tevreden over gebruik social media

Onderzoek KvK en Universiteit van Utrecht:

Ondernemers weten vaak niet goed welke social media ze moeten inzetten om hun doelgroep te bereiken en hoe ze hun potentiële klanten het beste kunnen bereiken. Ze gebruiken ze hoofdzakelijk in om hun naamsbekendheid en zichtbaarheid te vergroten, en minder om contact met hun klanten te onderhouden. Grotere bedrijven zijn daarin actiever. Ze lanceerden vaker nieuwe producten in de afgelopen drie jaar en groeiden vaker in omzet dan de minder actieve gebruikers. Tijdgebrek en in mindere mate kennis en budget zijn de belangrijkste redenen waarom ondernemers de kansen van social media nog niet massaal oppakken. 1.879 Respondenten namen deel aan het onderzoek.

Bekijk het onderzoek