Ondernemen

Achter de schermen: zo werkt het team achter de influencer

  • Video
  • Redactie KVK
  • Bijgewerkt 5 okt 2021
  • 4 min lezen
  • 1.4K
De creatieve ideeën van influencers zijn vaak fantastisch. Deze nieuwe ideeën ontstaan elke dag: van een nieuwe kledinglijn, een nieuw concept om gezond en fit te blijven tot het bouwen van een waterparadijs in je achtertuin. Het team achter de schermen leidt alles in goede banen.

De kracht zit hem natuurlijk in het idee, maar de uitvoering is net zo belangrijk. Wie houdt bij wat er inkomt en uitgaat? Wie matcht een influencer met het juiste merk? Hoe plan je je eerste fotoshoot? Wat de meeste mensen niet weten is dat er achter elke succesvolle youtuber en ondernemer een heel team staat dat alle zaken goed voor ze regelt en helpt met het creëren van nieuwe kansen.

Deze video kun je alleen afspelen als je cookies hebt geaccepteerd. Wijzig je cookieinstellingen en ververs (F5) vervolgens deze pagina, zodat je de video kunt bekijken.

Je kunt jouw voorkeuren wijzigen op http://www.kvk.nl/cookies.

Bekijk de hele serie

In deze serie

Wie staan er achter mensen, die in de spotlights staan? Wat is hun rol en hoe zorgen ze ervoor dat een influencer, artiest of muzikant zich verder kan ontwikkelen? In deze serie nemen we een kijkje achter de schermen. Waarom kiezen bekende Nederlanders voor een management- of marketingbureau? Robbyn Jansen neemt ons mee en laat ons zien hoe ze plannen maken en talent spotten.

Het Agentschap: ‘wij helpen mensen hun carrière te ontwikkelen’

Jigal Schrijver van marketing- en managementbureau Het Agentschap geeft bekende Nederlanders advies over hun carrière en sluit voor hen de beste deals. Hij vertegenwoordigt talenten als Soundos El Ahmadi, Holly Mae Brood en Eddy Zoëy. Ook benieuwd hoe hij talenten helpt de volgende stap in hun carrière te laten zetten en waarom hij geen contract met ze tekent? Kijk met ons mee naar de eerste aflevering van ‘Achter de schermen’.

New Kith: hoe een influencer-agency te werk gaat

Twan Elfers en Danny Rouimper zijn 4 jaar geleden gestart met hun talent-agency New Kith. Zij begeleiden muzikanten en influencers zoals Isadee Jansen, Yuki Kempees en Amije Roos bij het bouwen aan hun merk en de juiste mensen te bereiken. Inmiddels hebben Elfers en Rouimper een heel team dat met hun samenwerkt aan de branding van talenten. Het draait voor deze ondernemers om vrijheid en verantwoordelijkheid. Door het aannemen van mensen met dit soort skills, is er in hun bedrijf eigenlijk geen hiërarchie nodig. Nieuwsgierig hoe dat werkt?

Sorted Managament: voor een artiestenmanager is geen dag hetzelfde

In deze aflevering duiken we in de wereld van muziek. Grote Nederlandse dj’s als Hardwell, Mike Williams en Zonderling worden begeleid door managementbureau Sorted Management. Marloes Donath is artist manager van 3 artiesten. Als een spin in het web coördineert Donath alle zakelijke belangen van ‘haar artiesten’. Van social media tot financiën, van tourmanager tot licht- en geluidsman. En wat dacht je van stage-designs, interviews en sponsorcontracten. Bekijk alweer de 3e aflevering en ontdek dat geen dag hetzelfde is voor een artiestenmanager.

Scooperz: ‘Wij spotten talent, influencers die mensen weten te raken’

Contentmarketing, online marketing en social media worden steeds belangrijker. Esther Goos zag 10 jaar geleden al het belang in en wilde daar iets mee doen. Inmiddels is haar bedrijf Scooperz uitgegroeit tot een team van 40 medewerkers. Haar team spot talenten en als full-service agency regelt Scooperz voor influencers alles van contracten tot content en van campagnes tot klantcontact. Iedereen is altijd online, dus het werk stopt nooit. Nieuwsgierig hoe het team van Esther de balans houdt tussen werk en privé? Kijk met ons mee.

For You Agency: Startende ondernemers Tess en Britt timmeren aan de weg met hun Tiktok agency

Influencers en creators koppelen aan merken met focus op het platform Tiktok. Een jaar geleden zijn Tess en Britt op de bonnefooi gestart met hun For You Agency. Zij ontdekten dat het maken van een briefing voor opdrachtgevers lastig is. De gebruikersgroep van Tiktok is zo anders dan die van andere platformen. Wil jij ontdekken hoe Tess en Britt voorkomen dat hun opdrachtgevers bij 'Gen Z' de plank misslaan? Kijk met ons mee naar al weer de 5e aflevering van 'Achter de schermen'.

PVT Management: ‘Nooit een winnend team veranderen’

Artiesten in de entertainmentbranche begeleiden op het gebied van zakelijke en creatieve keuzes. Dat is de business van Peter van Terheijden van PVT Management. Hij en zijn team ontzorgen entertainers op het gebied van agendabeheer, administratie en het onderhandelen over contracten, zodat zij zich kunnen richten op hun talent. Naast eigen medewerkers werkt Peter ook nauw samen met andere ondernemers op het gebied van licht, geluid, locatie, productie en muziek. Samen met de artiest vormen zij een hecht team. Ben jij benieuwd wat deze samenwerking voor een artiest kan betekenen? Kijk dan mee naar alweer de laatste aflevering in de serie ‘Achter de schermen’.

KVK Beyond Business

Abonneer je ook op KVK Beyond Business. Hét kanaal van KVK met video’s over ondernemen die net iets verder gaan. Waar we dieper in de wereld van het ondernemen duiken om jou te inspireren en te helpen. Ondernemers gaan uitdagingen aan, geven waardevolle tips en geven een kijkje in de keuken. Elke woensdag om 15:00 uur staat er een nieuwe video online.

Redactie KVK
Redactie KVK

De KVK-redactie verzorgt en publiceert inspirerende informatieve artikelen voor ondernemers op KVK.nl, waaronder interviews en how to’s.

InspiratiePage