Ondernemen

Digitale Verhalen

  • Video
  • Redactie KVK
  • 11 mrt 2021
  • 3 min lezen
  • 125
Door de lockdown hebben veel winkels en horecabedrijven hun deuren moeten sluiten. Hoe gaan ondernemers hiermee om? Sommigen gooien het roer om en kiezen voor de digitale weg om hun klanten alsnog te bereiken. In de serie Digitale Verhalen gaat Luuk Dresen op bezoek bij ondernemers die in crisistijd hun businessmodel hebben aangepast. Hoe hebben zij dit gedaan? Wat ging er goed en waar kan het beter? Hebben zij tips hoe jij je bedrijf digitaler kan maken? Bekijk de serie en krijg inzichten over online ondernemen.

Digitale Verhalen

Deze video kun je alleen afspelen als je cookies hebt geaccepteerd. Wijzig je cookieinstellingen en ververs (F5) vervolgens deze pagina, zodat je de video kunt bekijken.

Je kunt jouw voorkeuren wijzigen op http://www.kvk.nl/cookies.

Bekijk de hele serie

In deze reeks

Een webshop wilde Richard de Jong van Kaasmeester Richard jaren geleden al opzetten, maar met het runnen van zijn winkel schoot dat er bij in. Tijdens de pandemie bleek dat zijn kaaswinkel als essentiële winkel open mocht blijven. Toch greep hij dit moment aan om een webshop te starten. Hoe werkt dat, een webshop in kaas? En hoe is Richard de Jong hiermee gestart?

De Rode Winkel is sinds 1837 één van de hotspots van Utrecht en heeft tijdens de lockdown haar deuren moeten sluiten. Hoe bereikt de Rode Winkel in deze tijd haar klanten? Naast een webwinkel introduceerden zij online thuispassessies. Nieuwsgierig hoe zij dit aanpakten?

Franchise onderneming WAAR in Utrecht is een cadeauwinkel met duurzame en lokale producten. Suzette Volker is al 7 jaar eigenaar van WAAR en weet inmiddels heel goed wat de Utrechters graag in de winkel zien liggen. Ook WAAR ging tijdens de lockdown dicht. Suzette ging direct van start met een webshop. Benieuwd hoe zij dit heeft aangepakt?

Na de eerste lockdown zag Joey Engelen uit Breda de behoefte aan evenementen stijgen. Daarom bedacht hij de Silent Muziek Bingo, waarbij hij muziekbingo speelde op het terras. Tijdens de tweede lockdown kon de muziekbingo niet doorgaan en bedacht Joey een digitale versie die hij nu samen met een professioneel team van cameramensen naar mensen thuis streamt. Hoe heeft Joey dit aangepakt?

Een online platform voor kleine, lokale winkeliers uit Breda. Met dit idee gingen Merel, Juul en Lieke aan de slag. Vanaf december is Citywebshop Breda live en zijn er inmiddels 65 winkels aangesloten bij dit concept. Hoe is dit idee verder uitgewerkt? En hoe gaat dat, met z’n drieën een webshop runnen?

Een langgekoesterde wens van ondernemer Jeroen van den Brink, oprichter van DiningCity, kwam bovendrijven toen de Nationale Restaurantweek niet door kon gaan vanwege de lockdown: een mooi online platform met masterclasses gericht op koken. Jeroen ging er mee aan de slag en startte met Cheflix. Wat komt er bij kijken om een streamingsdienst te starten? En hoe kijkt Jeroen naar de toekomst?

KVK Beyond Business

Abonneer je ook op KVK Beyond Business. Het kanaal van KVK met video’s over ondernemen die net iets verder gaan. Waar we dieper in de wereld van het ondernemen duiken om jou te inspireren en te helpen. Ondernemers gaan uitdagingen aan, geven waardevolle tips en geven een kijkje in de keuken. Elke woensdag om 15:00 uur staat er een nieuwe video online.

Heb jij ondernemersvragen? Bel dan nu gratis het KVK Adviesteam 0800-2117. Of kijk online.
Redactie KVK
Redactie KVK

De KVK-redactie verzorgt en publiceert inspirerende informatieve artikelen voor ondernemers op KVK.nl, waaronder interviews en how to’s.

InspiratiePage