FAQ voor KvK Connect

  • Voor wie is KvK Connect?

    KvK Connect is ontwikkeld voor actieve zzp’ers. Je bent zzp’er als je bij de KvK ingeschreven bent met een eenmanszaak of een bv waarvan je directeur/enig aandeelhouder bent. Ook is je bedrijf economisch actief en heb je geen personeel in dienst. Bedrijven met een andere rechtsvorm (bijvoorbeeld vof, NV, of Coöperatie) kunnen KvK Connect vooralsnog niet gebruiken. In de Algemene voorwaarden lees je wat de voorwaarden zijn om je te kunnen registreren en deel te nemen in de app.

  • Waarom is KvK Connect alleen voor zzp’ers?

    Dit product is in afstemming met zzp’ers ontwikkeld. Uit de feedback van zzp’ers bleek dat het van belang is dat je in de app onder gelijkgestemden bent. Dat wil zeggen mensen die ook ‘in hun eentje’ ondernemen, en die te maken hebben met dezelfde uitdagingen als zij. Zzp’ers die de app gebruiken kunnen in de app feedback geven die we gebruiken in de doorontwikkeling.

  • Hoe kan ik me voor de eerste keer aanmelden bij KvK Connect?

    Open de app en je komt in het inlogscherm. Klik onderaan op de pagina “Ik ben zzp’er en wil een account aanmaken”. Vul KvK-nummer, e-mailadres en wachtwoord in en klik op ‘Maak mijn account aan’. We checken of je zzp’er bent en of de combinatie tussen het e-mailadres en het KvK-nummer bij ons bekend is. Je kunt namelijk alleen op je eigen KvK-nummer een account aanmaken.

    Als de combinatie tussen e-mailadres en KvK-nummer bekend is, ontvang je een e-mail op het mailadres dat je hebt opgegeven. Voer dus een e-mailadres in dat je ook daadwerkelijk gebruikt. In de e-mail zit een knop (“Activeer mijn account”). Klik op de knop en activeer je je account. Daarna log je in op het inlogscherm met je KvK-nummer en het wachtwoord dat je hebt gekozen. Je ontvangt de activatielink zo snel mogelijk, uiterlijk 24 uur na aanvraag.

    Problemen met het aanmaken van een account? Neem contact op via 088 585 3505 of stel je vraag via de feedbackknop in de app. Vergeet niet je KvK-nummer en je e-mailadres te vermelden.



  • Waar vind ik mijn KvK-nummer?

    Je KvK-nummer staat op het uittreksel uit het Handelsregister. Je kunt je nummer ook vinden door je bedrijfsnaam in te voeren op www.kvk.nl/zoeken.

  • Hoe weet ik welk e-mailadres bij jullie bekend is?

    Dit e-mailadres staat op het uittreksel uit het Handelsregister en/of je ontvangt hierop e-mails van de KvK. Is er geen e-mailadres van je geregistreerd of gebruik je tegenwoordig een ander e-mailadres? Je kunt een wijziging in het Handelsregister aanvragen via de website.

  • Wat kan ik doen als ik mijn wachtwoord voor KvK Connect ben vergeten?

    Klik op het inlogscherm op de link “Wachtwoord vergeten?”. Je ontvangt een e-mail met een link. Door deze link te gebruiken kun je een nieuw wachtwoord instellen. Let op! Voordat je gebruik kunt maken van een wachtwoord moet je eerst een account aanmaken.

  • Wat vind ik op de overzichtspagina?

    Bedrijf starten en kun je met een druk op de knop je bedrijf terugvinden in het Handelsregister. Een update is een kort bericht over jezelf, wat je aan het doen bent of een vraag die je hebt. Met Vergelijk je Bedrijf kun je je eigen bedrijf vergelijken met die van andere zzp’ers. Vul hiervoor een vragenlijst in. Je antwoorden worden anoniem opgeslagen. Vervolgens zie je in hoeverre jouw antwoorden verschillen van die van andere zzp’ers.



  • Hoe kan ik de gegevens in mijn etalage aanpassen?

    Een aantal gegevens, zoals je bedrijfsnaam en je branche, is voor je ingevuld. Deze gegevens komen uit het Handelsregister. Als je deze wilt wijzigen, vraag je een wijziging in het Handelsregister aan via de website. De overige gegevens kun je zelf aanpassen.



  • Hoe stel ik in welke informatie ik wel en niet toon in mijn etalage?

    In je etalage kun je alle velden invullen. Met de schakelaar achter de velden kies je welke informatie je wel en niet toont aan andere zzp’ers. Klik op de schakelaar om deze aan of uit te zetten. Als de schakelaar groen is, is de informatie in dat veld zichtbaar voor andere zzp’ers. Als de schakelaar grijs is, is de informatie in dat veld niet zichtbaar voor andere zzp’ers.

  • Hoe upload ik een profiel- en achtergrondfoto in de app?

    Deze werkwijze geldt zowel voor de achtergrond- als voor de profielfoto.

    Stap 1: Klik op het veld en vervolgens op de knop ‘selecteer een bestand’. Kies de foto die je wilt gebruiken.

    Stap 2: Klik op de foto (deze stap wordt veelal vergeten). Deze foto wordt dan helder van kleur.

    Stap 3: Zet je foto in je etalage door de balk aan de rechterzijde groen te maken (klik hiervoor op de grijze balk).

    Stap 4: Scroll naar beneden en sla je etalage op. Dat doe je door op de witte of op de blauwe balk onderaan de pagina te klikken.

    Uit de feedback die we van zzp’ers in de app krijgen, merken we dat het uploaden van foto’s nog niet voldoende gebruiksvriendelijk is. We werken er daarom achter schermen hard aan om dit te versimpelen.

  • Hoe kan ik andere zzp’ers in mijn regio of branche of met een specifieke vaardigheid zoeken?

    Je kunt in KvK Connect niet alleen op naam van een ondernemer of onderneming zoeken, maar ook op branche, op plaats, op vaardigheid en/of beschikbaarheid. Ga hiervoor naar het onderdeel ‘zoeken’. Zoek je op naam van een ondernemer of onderneming? Vul dan in het zoekveld deze naam in en tap op enter. Je ziet dan een overzicht van de zoekresultaten. Wil je op branche, plaatsnaam, vaardigheid en/of beschikbaarheid zoeken? Vul dan niets in het zoekveld in, maar ga naar het filter rechtsboven. In dit scherm vul je de punten in die jij belangrijk vindt en sluit vervolgens het filter. Je ziet dan een overzicht van de zoekresultaten.



  • Hoe dien ik een Vraag van de Week in?

    De Vraag van de Week verschijnt elke week en gaat over actuele thema’s die gerelateerd zijn aan ondernemerschap. Heb je zelf een vraag over het ondernemerschap die je aan de andere zzp’ers in de app wilt stellen? Je dient je voorstel in via de feedbackknop in de app.

  • Hoe werkt de nieuwsfunctionaliteit in KvK Connect?

    Je ontvangt berichten in je nieuwsoverzicht op basis van je profiel. Je branche, je leeftijd en de leeftijd van je onderneming bepalen welke berichten je wel en welke berichten je niet automatisch in je overzicht krijgt. Zo ontvang je geen berichten die absoluut niet relevant voor je zijn. Zoek je informatie over een specifiek onderwerp? Typ het onderwerp in de zoekbalk en filter de resultaten op het onderwerp dat aansluit bij je zoekvraag.



  • Wat zijn de Algemene Voorwaarden van KvK Connect?

    Bekijk de Algemene Voorwaarden van KvK Connect.

  • Heb je aanvullend nog vragen?

    Voor overige vragen over KvK Connect, kun je contact opnemen via 088 585 3505 of stel je vraag via de feedbackknop in de app. Vergeet niet je KvK-nummer en je e-mailadres te vermelden.