Altijd op de hoogte

Meld u aan voor onze nieuwsbrief en blijft op de hoogte van alles wat u moet weten om te ondernemen als zzp’er.

Aanmelden nieuwsbrief zzp

Interviews

In de nieuwsbrief staat altijd een interessant interview. Hieronder een selectie.

Han Mesters: 'Zp'ers hebben het dna van de toekomst'

De markt voor de zelfstandige professional (zp'er) verandert snel. De zp'er vormt steeds vaker de flexibele schil bij instituten en grote bedrijven. Over deze en andere trends spraken we met Han Mesters, Sector Banker Zakelijke Dienstverlening ABN Amro Bank. We zoeken uit hoe de zp'er kan leren van deze trends.

Met welke ontwikkelingen krijgt de zp'er de komende jaren te maken?

"De veranderende arbeidsmarkt vraagt om creativiteit, initiatief en empathie. In een situatie van haperende omzetgroei is het voor grote organisaties van belang te investeren in ‘exploration’ (onderzoek doen, verkennen, ontdekken). Dat betekent meer investeren in het aantrekken van creatieve mensen.

Lees het interview met Han Mesters

Frank van Delft: 'Personal branding is voor iedereen van belang'

Jezelf onderscheiden van anderen wordt steeds belangrijker voor zzp'ers. Met personal branding presenteer je jezelf als merk. We gingen hierover in gesprek met drs. Frank van Delft MBA. Hij is oprichter van MYPP (My Personal Performance), een online review platform voor professionals. Op de methodiek voor het creëren van een persoonlijk profiel is patent aangevraagd.

Hoe helpt u zzp'ers met een online review platform?

"Wat Zoover en Trustpilot zijn voor bedrijven, willen wij zijn voor personen werkzaam in bedrijven en zzp'ers. Veel zzp'ers vinden het lastig zichzelf goed te vermarkten, terwijl ze wel de behoefte hebben om zich te onderscheiden.

Lees het interview met Frank van Delft

Frank Kwakman: 'Goed zijn in je vak is niet meer voldoende'

Hoe kun je als zzp’er succesvol zijn voor je klanten, je bedrijf en jezelf. We vroegen het Frank Kwakman, zelfstandig ondernemer en expert op het gebied van ondernemerschap en innovatie. Kwakman schreef het boek ‘Ik maak het verschil’ met daarin zeven strategieën die je helpen om succesvol te zijn.

Zijn alle zeven strategieën even belangrijk?

“Voor de zzp'er geldt: kijk waar je meters moet gaan maken. Leg jezelf langs de meetlat en bepaal zelf welke strategie voor jou het meest belangrijk is. Doe dit in relatie tot wat bij jouw klantgroep speelt. Om een voorbeeld te noemen, als je diensten aanbiedt voor de detailhandel dan móet je scoren op digitalisering.

Lees het interview met Frank Kwakman

René Frijters: '125.000 klanten hebben mijn 06-nummer'

Hoe combineer je als pure internetbank persoonlijke service en alle gemakken van online mogelijkheden? We vroegen het René Frijters, oprichter én klant van Knab.

Wat kunnen zzp’ers leren van de klantgerichtheid van Knab?

“Het geheim zit ‘m er in dat Knab vanuit de klant denkt. De klant zit diep in de genen. Aandacht, dat is waar het om draait. Bedrijven die echt servicegericht zijn gaan het winnen. Ik geloof nog in het ouderwetse ‘gunnen’.”

Lees het interview met René Frijters

Petro Sen: 'Netwerken is een krachtig instrument'

Netwerken kan overal, online en offline. Maar wat levert netwerken u op en hoe pakt u het aan als zzp’er? We vroegen het Petro Sen, eigenaar van het ZTalks collectief, een initiatief om hoger opgeleide zzp’ers te inspireren en met elkaar in contact te brengen. Met als doel: zzp’ers te laten groeien naar the next level van ondernemerschap.

Fysieke ontmoeting of online netwerken?

“Alle twee zijn ontzettend belangrijk. Je kunt fysieke en online netwerken niet los van elkaar zien. Door de technologische ontwikkelingen komen er meer instrumenten om te netwerken. Hierdoor zie je steeds meer online community’s ontstaan.

Lees het interview met Petro Sen