Welke situatie is op jou van toepassing?
Veelgestelde vragen
Langskomen bij KVK kan alleen door vooraf een afspraak te maken. Veel zaken regel je makkelijke online. Check daarom eerst of een afspraak echt nodig is.
Je maakt een afspraak voor:
- Het inschrijven van een nieuwe eenmanszaak, maatschap, vof of cv.
- Het inschrijven van een stichting of vereniging met een onderneming / commerciële activiteiten.
- Het toevoegen van nieuwe functionarissen (zoals een bestuurder, vennoot, maat, gevolmachtigde). Let op: nieuwe functionarissen van stichtingen, verenigingen of VvE's zonder onderneming kunnen zich per post inschrijven.
- Het overnemen van een bestaand bedrijf.
- Het wijzigen van de rechtsvorm.
Plan een afspraak op tijd in. Op vrijwel alle locaties is het vaak druk, waardoor je niet altijd binnen een week terecht kunt.
Om langs te komen moet je een afspraak maken. Je kunt zelf het kantoor kiezen dat jou het beste uitkomt. Dat hoeft niet het kantoor in jouw regio of woonplaats te zijn. Je kunt eenvouding online een afspraak maken.
In de bevestigingsmail van je afspraak staat een link. Daarmee kun je de afspraak eenvoudig annuleren.
Wil je de afspraak wijzigen? Ook dan moet je de huidige afspraak eerst annuleren. Maak vervolgens online een nieuwe afspraak. Heb je je inschrijving voorbereid door met DigiD in te loggen? Log dan opnieuw in en wijzig de afspraak daar. Kun je de bevestigingsmail niet vinden? Dan staat deze waarschijnlijk in je map met spam of verwijderde mails.