Online Registreren voor Notarissen (ORN en NAU)

Op deze pagina kun je inloggen op Online Registreren Notarissen (ORN) en Notaris Applicatie UBO (NAU). Ook vind je hier informatie voor ondersteuning bij het online registreren.

Je logt in met je KNB account. Na inloggen kun je opgaven aanmaken, ondertekenen en indienen.

Heb je problemen met inloggen? Neem contact op met de KNB Servicedesk via 070 330 7135. 

Kun je wel inloggen maar krijg je een foutmelding in ORN of NAU? Neem contact op met KVK via 088 585 4040, op werkdagen tussen 8.30 en 17.00 uur.

Inloggen ORN

Inloggen NAU (UBO)

Heeft je notariskantoor ook interesse in deze service? Bekijk dan meer informatie.

Formulieren voor inschrijven, wijzigen of uitschrijven

Als je geen opgave via ORN of NAU kunt aanmaken kun je gebruik maken van de formulieren voor inschrijven, wijzigen of uitschrijven.

ORN en AVG

Graag ontvangen wij via ORN uitsluitend digitale akten uit het Centraal Digitaal Repertorium (CDR). Vanwege de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en in afstemming met de Autoriteit Persoonsgegevens plakt KVK privacygevoelige gegevens af voordat een afschrift aan consumenten wordt verstrekt. Dit kan automatisch, mits het aktebestand van voldoende kwaliteit is. Door het inscannen verliest de akte aan kwaliteit. De akte wordt binnen ORN digitaal ondertekend, daarom is een handgeschreven handtekening in ORN niet nodig. 

In het kader van de AVG worden opgeslagen maar niet-ingediende opgaven verwijderd als deze opgaven ouder zijn dan 6 maanden.

Recent een nieuw KNB-nummer gekregen?

Heeft je kantoor onlangs een nieuw KNB-nummer gekregen? Meld je KNB-certificaat dan bij KVK aan, daarna kunnen wij de toegang tot ORN voor je regelen.

Handleidingen Online registreren voor notariskantoren

Je moet ook voor UBO-opgave via NAU ondertekenen met het beroepscertificaat van notaris. Bekijk voor meer informatie de Handleiding Ondertekenen.

InfoPage