Inschrijven besloten vennootschap of naamloze vennootschap in oprichting

Voor het inschrijven van een bv of nv in oprichting.

1. Download het formulier

Formulier 7: 'inschrijving besloten vennootschap / naamloze vennootschap in oprichting'
Formulier 12: 'inschrijving overige functionarissen'

Als je een eenmanszaak voortzet naar een bv in oprichting, dan moet je ook het volgende formulier invullen:

Formulier 14: 'wijziging ondernemings- en vestigingsgegevens'

2. Vul het formulier in

Vul het formulier in. Op het formulier staat wie het formulier mag ondertekenen. Ook staat op het formulier vermeld of je nog andere formulieren moet invullen.

3. Ga naar KVK om je inschrijving af te ronden

  • Neem het ingevulde formulier mee en een geldig legitimatiebewijs. Op het formulier staat welke bewijsstukken je eventueel moet meenemen, zoals een verklaring van de notaris over de oprichting.
  • Voor een bezoek aan KVK moet je een afspraak maken. Bij je bezoek controleert een medewerker van de KVK je legitimatie en of je aan de voorwaarden voldoet om je in te schrijven. Klik op 'Inloggen met DigiD' om een afspraak te maken.
  • Je hoeft je nog niet voor te bereiden op het inschrijven van UBO's (Ultimate Beneficial Owners, ofwel uiteindelijk belanghebbenden van een organisatie). Een bv of nv i.o. hoeft geen UBO's in te schrijven. Een niet-beursgenoteerde bv of nv wel.

Aanvullende informatie

Inloggen met DigiD

Let op: als de functionaris een rechtspersoon is (zoals een bv of nv) hoef je niet langs te komen. Je kunt dan het formulier opsturen. Op het formulier staat wie het formulier mag ondertekenen en welke bewijsstukken je eventueel moet meesturen.

Veelgestelde vragen

Hoe snel we je wijziging verwerken, hangt af van hoe je je wijziging aan ons doorgeeft. 

  • Geef je de wijziging online door? Dan verwerken we die binnen 2 werkdagen.
  • Geef je de wijziging per post door? Dan verwerken we die na ontvangst binnen 10 werkdagen.

We nemen contact met je op als de wijziging niet juist of onvolledig is. 

Na verwerking van je wijziging in het Handelsregister krijg je een officiële bevestiging per brief (Awb-brief),  of digitaal via je Berichtenbox voor bedrijven. Dien je de wijziging online in? Dan ontvang je ook een bevestiging via e-mail. 

Tussen het moment van ontvangst van je wijziging en de verwerking ervan kunnen we geen informatie geven over de status van de verwerking. 

Geef je een wijziging door voor een datum in de toekomst? Dan zie je de wijziging pas op die datum in het Handelsregister. Het Handelsregister geeft namelijk altijd de actuele situatie weer.