Wijzigingen nu ook online ondertekenen en versturen

KVK werkt continu aan de verbetering van haar dienstverlening om het voor jou als ondernemer makkelijker te maken. Eén van de dingen waar KVK aan werkt, is het gemak waarmee je wijzigingen in het Handelsregister aan ons kunt doorgeven. Geen formulieren meer uitprinten en geen verzending meer per post. Direct online versturen, dus je wijziging wordt sneller verwerkt.

Ondertekenen met DigiD

Onderteken je met DigiD? Dan vragen wij je e-mailadres voor de ontvangstbevestiging en word je doorgestuurd naar een beveiligde omgeving buiten de site van KVK voor de ondertekening. Vervolgens doorloop je de volgende stappen:

  1. Log in met DigiD voor identificatie.
  2. Maak 1 cent over via iDEAL vanaf een rekening die op jouw naam staat. (KVK gebruikt deze enkel ter verificatie van je identiteit)
  3. Krijg een e-mail van KVK met de ontvangstbevestiging van jouw wijziging.

Wij zijn verplicht naast DigiD extra juridische zekerheid te hebben over je identiteit. Die bevestig je door via iDeal 1 cent over te maken vanaf een rekening die op jouw naam staat. 

DigiD en 1 cent

Welke wijzigingen kun je online versturen?

Het online ondertekenen en versturen is beschikbaar voor het wijzigen van de meeste ondernemings- en functionarisgegevens. Als je een wijziging alleen per post kunt doorgeven, dan is de optie online ondertekenen niet zichtbaar. Als je zowel digitaal als per post kunt ondertekenen, mag je kiezen wat jij het prettigst vindt. Houd er wel rekening mee dat de verwerkingstijd per post 10 werkdagen is. Onderteken je je wijziging digitaal dan wordt deze in 2 werkdagen verwerkt. 

Wij werken ondertussen hard door aan de verdere ontwikkeling van online versturen zodat dit voor steeds meer wijzigingen mogelijk wordt.

InfoPage