Aanmelden
Wil je ook online opgave doen aan het Handelsregister via Online Registeren Veelmuteerders? Bekijk onze handleidingen en volg onderstaande stappen:
Handleidingen
Handleiding Online Registreren Veelmuteerders versie oktober 2020Handleiding Ondertekenen versie mei 2020Toelichting bij gebruik Quovadis tokens versie september 2021Handleiding ORN en Edge ondertekenen maart 2022Stap 1:
Vul het aanmeldformulier hieronder in en stuur het ingevulde formulier met bijlagen retour.
Stap 2:
Om in te loggen namens je organisatie, vraag je een eHerkenningsmiddel aan van minimaal betrouwbaarheidsniveau 2 (EH2).
eHerkenning is een persoonlijk middel. Vraag daarom dit middel aan voor elke functionaris die gaat inloggen om opgaven samen te stellen en/of te ondertekenen. Voor het aanvragen van een middel kun je terecht bij één van de erkende leveranciers van eHerkenningsmiddelen. Een overzicht van alle leveranciers vind je op:
Stap 3:
Vraag voor ondertekening van opgaven een PKIoverheid Persoonsgebonden Organistatie Certificaat aan. Dit certificaat is een persoonlijk middel. Vraag daarom een certificaat aan voor elke functionaris die opgaven gaat ondertekenen. Dat kunnen dezelfde personen zijn als degene die de opgaven samenstellen, maar dat hoeft niet. Het is in ORVM ook mogelijk om opgaven te ondertekenen die zijn samengesteld door een collega. Er zijn momenteel twee leveranciers die het benodigde type certificaat leveren:
KPNhttps://certificaat.kpn.com/pkioverheidcertificaten/persoonlijke-certificaten/ QuoVadis Trustlink B.V. https://www.quovadissupport.nl/modules/QVOP/certificaatDe voordelen van online registreren
- Je kunt op elk gewenst moment online opgave doen.
- Je bent niet meer afhankelijk van postverzending.
- Gegevens die al bij ons bekend zijn, hoef je niet meer in te vullen.
- Je kunt de voortgang van je opgaven op elk gewenst moment inzien.
- Door automatische controles is de kans op vergissingen en herstelwerk kleiner.
- KVK verwerkt je opgave binnen één werkdag.
- Indien gewenst ontvang je direct een nieuw uittreksel Handelsregister nadat je opgave is verwerkt.
Inloggen online registreren
Met onderstaande link kom je op de juiste pagina:
Ga voor vragen over het wijzigen van je inschrijving naar: https://www.kvk.nl/service-en-contact/
De directe link: https://diensten.kvk.nl/orvm/ kun je opnemen in je Favorieten.
UBO-gegevens wijzigen
Het wijzigen van UBO-gegevens kan niet via ORVM. UBO-gegevens kun je wijzigen met een UBO-opgave.
Veelgestelde vragen
Gebruik van de webapplicatie is gratis: wij bieden dit kosteloos aan veelmuteerders aan. Er zijn wel kosten verbonden aan eHerkenning en het persoonsgebonden PKIoverheid-certificaat. Deze middelen gebruik je om in te loggen en je opgaven te ondertekenen. De hoogte van de kosten hangt af van je aanbieder.
- Internetbrowser, voorkeur: Google Chrome of Microsoft Edge, eventueel Internet Explorer 9 of hoger.
- Windows-platform.
- Java 8 update 60 of hoger voor ondertekenen (aanbevolen).
- 32-bitsversie van Java, versie 1.6.23 (versie 6, update 23) of hoger voor ondertekenen op de oude en nieuwe manier. We adviseren de meest recente versie te gebruiken.
- Pdf-reader (niet noodzakelijk een Adobe Reader).
- Benodigde middleware om het PKIoverheid Persoonsgebonden Organisatie Certificaat te kunnen gebruiken.
Een handtekening kun je uploaden in de applicatie. De functionaris vult daarvoor een datacard in en ondertekent deze. Het format van de datacard vind je als bijlage in de gebruikershandleiding.
Binnen ORVM deel je één gezamenlijke werkbak met je collega’s. Elke collega die inlogt met eHerkenning ziet de opgaven die door jou zijn klaargezet en andersom. Zo kan elke collega of leidinggevende een opgave ondertekenen die door jou is klaargezet. Je moet je collega hier nog wel zelf op attenderen. ORVM stuurt geen automatische melding dat er een opgave klaar staat voor ondertekening.
eHerkenning kun je vergelijken met Digid, maar dan voor bedrijven. Het is een veilige inlogmethode voor bedrijven voor allerlei overheidsdiensten. Met eHerkenning log je in op ORVM en krijg je toegang tot de bedrijven waarvoor je gemachtigd bent.
Voor het doen van opgaven is alleen inloggen niet genoeg. Elke opgave moet je ook digitaal ondertekenen, zoals een handtekening met pen op een papieren opgaveformulier. Het zetten van een digitale handtekening gaat met een persoonsgebonden PKIoverheid-certificaat. Zo’n certificaat is een soort digitaal paspoort. Bij de ondertekening wordt het unieke ‘paspoortnummer’ onlosmakelijk gekoppeld aan de opgave. Hierdoor is bij verwerking en eventuele controles achteraf altijd te achterhalen wie een opgave ondertekend heeft.