Adreswijziging doorgeven

Wijzigingen in de volgende contactgegevens geeft u eenvoudig door via een webformulier:

  • adres
  • internetadres (url)
  • telefoonnummer of faxnummer
  • e-mailadres

Adreswijziging doorgeven

Na het invullen print u het formulier, ondertekent u dit en stuurt u het formulier op.

Wanneer geef ik een adreswijziging door?

U moet de adreswijziging binnen een week doorgeven. Ook als er meer dan een week voorbij is, moet u de adreswijzing nog melden. Doet u dit niet, dan kan dit gevolgen hebben voor bijvoorbeeld de aansprakelijkheid van uw bedrijf. Uw adreswijziging geldt pas zodra deze is doorgevoerd in het Handelsregister. Eerder kunt u zich er niet op beroepen.

Moet ik een wijziging van woonadres ook doorgeven?

  • Als uw woonadres verandert, dan geeft u dat door aan de gemeente. De gemeente geeft de adreswijziging door aan de Kamer van Koophandel. U hoeft de wijziging van een woonadres dus niet apart bij ons te melden. Dit geldt alleen voor woonadressen in Nederland.
  • Als u een nieuw woonadres heeft en uw onderneming meeverhuist naar dat woonadres, dan moet u dit als adreswijziging van uw bedrijf wel doorgeven aan de Kamer van Koophandel. De KvK weet namelijk niet met zekerheid of uw bedrijf ook wordt gevestigd op uw nieuwe woonadres. Geef de wijziging van uw ondernemingsadres pas door aan de KvK als u de wijziging van uw woonadres aan de gemeente heeft doorgegeven.
  • Als u naar het buitenland verhuist, of in het buitenland woont en daar verhuist, of als u vanuit het buitenland verhuist naar Nederland, dan geeft u dat door via formulier 16.

Veelgestelde vragen

  • Hoe snel wordt mijn wijziging verwerkt? Ontvang ik hier een bevestiging van?

    Als uw opgave juist en volledig is, verwerken wij uw wijziging na ontvangst binnen enkele werkdagen in het Handelsregister. Anders nemen wij contact met u op.

    Tussen het moment van ontvangst en de verwerking van het formulier kunnen wij geen informatie over de status van de verwerking geven.

    Als u een wijziging doorgeeft voor een datum in de toekomst, dan wordt de wijziging pas op die datum zichtbaar in het Handelsregister. Het Handelsregister geeft namelijk altijd de actuele situatie weer.

    Nadat we uw wijziging hebben verwerkt in het Handelsregister, ontvangt u een bevestiging per brief  (of digitaal via uw berichtenbox, als u deze gebruikt). Het moment van ontvangst van de bevestigingsbrief is afhankelijk van de postbezorging.

  • Wat kost het doorgeven van een wijziging in het Handelsregister?

    Het doorgeven van een wijziging is gratis. U kunt na de wijziging een nieuw uittreksel aanvragen via onze website. Een papieren uittreksel kost € 15,- en ontvangt u per post. Een digitaal gewaarmerkt uittreksel kost € 7,50 en ontvangt u per e-mail.