Nieuwe bestuurder inschrijven van een stichting, vereniging of VvE

Een nieuwe bestuurder inschrijven regel je als volgt:
  • Vul online het inschrijfformulier volledig in. 
  • Houd het legitimatiebewijs van de nieuwe bestuurder bij de hand voor het invullen van de volledige naam en het burgerservicenummer (BSN).
  • Print en onderteken het formulier. 
  • De nieuwe bestuurder moet een handtekening plaatsen. Dit mag een originele (met pen) of gescande handtekening zijn. De ondertekenaar van de inschrijving moet een ingeschreven bestuurder zijn. Deze moet een originele handtekening (met pen) plaatsen.
  • Verstuur het ingevulde en ondertekende formulier samen met een kopie van het legitimatiebewijs van de ondertekenaar en de nieuwe bestuurder naar het KVK-postadres op het formulier. 
  • Wij verwerken het formulier binnen enkele werkdagen. Na verwerking sturen wij een bevestiging per post.

Wisseling van bestuurder(s) 

  • Bij een bestuurswissel mag alleen een nog inschreven bestuurder tekenen voor de toetreding (inschrijving) van een nieuwe bestuurder. 
  • Tekent de vertrekkende bestuurder ook voor inschrijving van de nieuwe bestuurder? Dan moet deze de inschrijving van de nieuwe bestuurder en de eigen uitschrijving gelijktijdig (in één envelop) versturen naar KVK.
  • Is het adres van de organisatie ook het adres van een vertrekkende bestuurder? Dan moet ook een adreswijziging worden doorgegeven. Controleer dan gelijk of alle andere contactgegevens nog actueel zijn.

Tip: check je gegevens in de KVK app Handelsregister (30 gratis inzages per jaar). Zo weet je welke gegevens er gewijzigd moeten worden.

Start met inschrijven bestuurder


InfoPage