Functionaris inschrijven, wijzigen of uitschrijven

Als een bestuurder, vennoot, gevolmachtigde of andere functionaris van uw bedrijf of rechtspersoon wijzigt, dan moet u dat doorgeven aan de Kamer van Koophandel. Dit doet u via een formulier.

Functionaris inschrijven, wijzigen of uitschrijven

Moet de nieuwe functionaris langskomen bij de KvK?

In de meeste gevallen moet de nieuwe functionaris persoonlijk langskomen bij de Kamer van Koophandel met het ingevulde formulier en een geldig legitimatiebewijs. Alleen verenigingen en stichtingen zonder onderneming en verenigingen van eigenaars kunnen het formulier opsturen.

Veelgestelde vragen

  • Hoe snel wordt mijn wijziging verwerkt? Ontvang ik hier een bevestiging van

    Als uw opgave juist en volledig is, verwerken wij uw wijziging na ontvangst binnen enkele werkdagen in het Handelsregister. Anders nemen wij contact met u op.

    Tussen het moment van ontvangst en de verwerking van het formulier kunnen wij geen informatie over de status van de verwerking geven.

    Als u een wijziging doorgeeft voor een datum in de toekomst, dan wordt de wijziging pas op die datum zichtbaar in het Handelsregister. Het Handelsregister geeft namelijk altijd de actuele situatie weer.

    Nadat we uw wijziging hebben verwerkt in het Handelsregister, ontvangt u een bevestiging per brief (of digitaal via uw berichtenbox, als u deze gebruikt). Het moment van ontvangst van de bevestigingsbrief is afhankelijk van de postbezorging.

  • Wat kost het doorgeven van een wijziging in het Handelsregister?

    Een wijziging doorgeven is gratis. Is er sprake van een inschrijving van een nieuwe onderneming bij de KvK, voortzetting, overname, splitsing of fusie waarbij een nieuwe inschrijving in het Handelsregister ontstaat met een nieuw KvK-nummer? Dan betaalt u een eenmalige inschrijfvergoeding van €50,-.


    Eenmalige inschrijfvergoeding

Staat uw vraag er niet tussen?