Berichtenbox voor Bedrijven

19 mei 2014 - Een berichtenbox is een beveiligd e-mailsysteem waarmee u kunt communiceren met de overheid. U kunt bijvoorbeeld gemakkelijk digitaal subsidies en vergunningen aanvragen.

Antwoord voor Bedrijven heeft de berichtenbox speciaal ontwikkeld voor de Dienstenwet. Voor alle procedures die onder de Dienstenwet vallen, hebt u het recht om de berichtenbox te gebruiken. U kunt ervoor kiezen om de aanvraag van vergunningen en andere procedures via de berichtenbox te laten lopen. Het kan u schelen in administratieve lasten, het is veilig én digitaal.

Hoe aanmaken?

Om een Berichtenbox aan te maken moet een bedrijf geregistreerd staan in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel. Dan kunt u een Berichtenbox voor Bedrijven aanmaken op www.ondernemersplein.nl/berichtenbox. Hiervoor heeft u een eHerkenningmiddel nodig.

Registreren in Handelsregister?

Tenslotte registreert u uw berichtenboxnaam in het Handelsregister waarmee u aangeeft dat u bereikbaar bent om digitale berichten van de overheid in uw berichtenbox te ontvangen. Steeds meer overheidsinstanties zullen dan hun communicatie naar uw berichtenbox sturen in plaats van per post.

Welke communicatie van kvk in berichtenbox?

Zodra u uw berichtenboxnaam in het Handelsregister heeft geregistreerd zal de Kamer van Koophandel alle correspondentie in het kader van (bevestigingen van) mutaties in uw inschrijving naar uw berichtenbox versturen.