Wat is er nieuw op KVK.nl?

Wij verbeteren deze website continu. Veel van deze verbeteringen doen we op basis van je feedback, om daarmee onze producten en diensten beter af te stemmen op jouw wensen. Hier lees je wat er onlangs is vernieuwd.

Digitale facturen per mail ontvangen

Vanaf nu kun je op een eenvoudige manier facturen direct per e-mail als PDF en/of als XML document ontvangen. Alle facturen worden elektronisch ondertekend als extra beveiliging. Je ontvangt jouw facturen op één e-mailadres en je ontvangt per factuur één e-mail.

Digitale factuur aanvragen

Jaarrekeningen deponeren via Mijn Start-account

Om een jaarrekening te deponeren had je tot nu toe een toegangscode of een Herkenningsmiddel nodig gekoppeld aan de rechtspersoon waarvoor je deponeert. Vanaf nu kun je ook deponeren via Mijn Start-account door in te loggen met je e-mailadres en wachtwoord. Je koppelt de organisatie waarvoor je wil deponeren aan jouw account en vraagt autorisatie aan. Na goedkeuring van de organisatie kun je dan eenvoudig een jaarrekening deponeren via jouw eigen account.

Online wijzigingen van gegevens in het Handelsregister

Wijzigingsverzoeken van gegevens in het Handelsregister kunnen nu online ingediend worden. Voorheen moest een digitaal ingevuld webformulier worden geprint en voorzien van een legitimatiebewijs per post worden opgestuurd. Door het toevoegen van de identificatie stappen DigiD en een 1 cent betaling via iDEAL, is het nu ook mogelijk het wijzigingsverzoek digitaal te ondertekenen en online te versturen. Je ziet voortaan aan het eind van je wijzigingsformulier twee verzendopties: een knop voor online versturen en een knop voor versturen per post. Als een wijziging alleen per post te versturen is, dan is de verzendoptie online versturen niet zichtbaar. Deze functionaliteit is nu beschikbaar voor het wijzigen van ondernemingsactiviteiten. Ondertussen werken wij door aan de verdere ontwikkeling van online versturen zodat dit voor meer wijzigingen mogelijk wordt. 

Gratis 30 inzages in Handelsregister en twee opendatasets

Ondernemers hebben nu de mogelijkheid om per jaar dertig gratis inzages te krijgen in ondernemingen die in het Handelsregister staan. Daarnaast stelt KVK kosteloos twee geanonimiseerde sets met open data beschikbaar waarmee analyses en bijvoorbeeld apps gemaakt kunnen worden. De ene set is een geanonimiseerd overzicht van ondernemingen en in de andere set zitten geanonimiseerde gegevens uit jaarrekeningen. Analyses kunnen gemaakt worden tot op het niveau van een woonplaats. Lees meer

Service & contact

Om je beter en sneller van dienst te zijn is de oude contactpagina vervangen door de nieuwe en verbeterde Service & contact. De nieuwe omgeving heeft een fris uiterlijk en gebruiksvriendelijk ontwerp gekregen. Op deze pagina vind je een overzicht van de belangrijkste hulponderwerpen met een doorklik naar de meestgestelde vragen, de belangrijkste telefoonnummers en het overzicht van al onze kantoren op 1 pagina overzichtelijk bij elkaar. Ook de kantorenpagina's zijn vernieuwd en overzichtelijker: informatie over het maken van een afspraak en alle praktische informatie - zoals adres, openingstijden en routeplanner - bij elkaar. In de vernieuwde footer vind je de doorlinks naar de belangrijkste informatie op onze website. Nieuwsgierig? www.kvk.nl/contact

Je ingevulde formulier als pdf opslaan

Wanneer je een formulier invult om wijzigingen door te geven voor het Handelsregister, dan kun je deze direct als pdf opslaan.

Nieuwe Mijn Start omgeving

De besloten omgeving van Mijn Start is in een nieuw jasje gestoken zodat het aansluit op de nieuwe vormgeving die we op KVK.nl aan het doorvoeren zijn. Ook de techniek achter Mijn Start is vernieuwd. De komende tijd gaan we deze omgeving verder ontwikkelen voor een meer gepersonaliseerde dienstverlening.

Landingspagina Advies en Informatie vernieuwd

De landingspagina Advies en Informatie was aan een nieuw ontwerp toe en heeft daarom een nieuwe look-and-feel gekregen.

Nieuw ontwerp evenementenpagina's

Onze evenementenpagina's hebben een nieuw ontwerp gekregen waardoor de informatie nu overzichtelijker wordt gepresenteerd. In de vernieuwde agenda vind je een verbeterd overzicht van alle door ons georganiseerde evenementen.

Inschrijven, uitschrijven en wijzigen eenvoudiger gemaakt

Voor het inschrijven, uitschrijven van een bedrijf en het wijzigen van uw bedrijfsgegevens kun je vanaf nu de vernieuwde flows gebruiken: www.kvk.nl/inschrijven-en-wijzigen/.

Uittreksel en In het kort nu ook responsive

De producten Uittreksel en In het kort zijn vanaf nu responsive zodat deze ook op mobiel en tablet goed schaalbaar en leesbaar zijn. De komende tijd worden de overige producten ook responsive gemaakt.

KVK.nl geheel aangeboden via https

Voortaan zie je in de adresbalk van alle pagina’s op onze website https staan. De complete website KVK.nl wordt nu aangeboden via https. Hierdoor is de website beter vindbaar en nog veiliger dan het al was.

Het wijzigen van functionarisgegevens nu ook via webformulier

Het is nu mogelijk om via een webformulier alle gegevens van een functionaris, behalve functie, te wijzigen. Dit webformulier vervangt hiermee grotendeels het PDF-formulier 16. Voor het doorgeven van een functiewijziging van een functionaris kun je het PDF formulier gebruiken.

De overdracht van een onderneming kan nu via een digitaal formulier

Als je jouw onderneming overdraagt aan een andere partij dan kun je dat doorgeven via een webformulier.

Doorgeven of wijzigen volmacht kan nu via een digitaal formulier

Je kunt een volmacht of een wijziging daarin voortaan doorgeven via een webformulier.

Homepage responsive gemaakt

De homepage van kvk.nl is schaalbaar gemaakt. Daarmee is deze beter te bekijken en gebruiken op een smartphone of tablet. Ook maken we in etappes de bestelpagina's van producten zoals het uittreksel responsive.

Postadres laten vervallen

In het webformulier voor het wijzigen van een adres is het nu ook mogelijk om een postadres te laten vervallen. Je doet dat door in het formulier voor het wijzigen van een adres een vinkje aan te zetten bij 'Gebruik het bezoekadres als postadres'.

Doorgeven wijziging of uitschrijving makkelijker gemaakt

Als je een wijziging wil doorgeven of jouw bedrijf wil uitschrijven, en je kiest in de formulierenwijzer voor wijzigen of uitschrijven, dan vul je daar voortaan eerst jouw bedrijf of rechtspersoon in. Vervolgens krijg je alleen nog maar de mogelijkheden te zien die passen bij jouw rechtsvorm, en niet meer alle mogelijke wijzigingen of uitschrijvingen die bij KVK kunnen worden doorgegeven. Hierdoor kun je makkelijker een keuze maken en is de kans kleiner dat je jouw wijziging per ongeluk via het verkeerde formulier doorgeeft.

Meer verbeteringen op www.kvk.nl

Bekijk vorige verbeteringen

Heeft deze informatie je geholpen?