Het loket voor ondernemers

De KvK is voor ondernemers een logische plek om in contact te treden met de overheid. Dat kan gaan om verplichte zaken als registratie, maar ook om advies bij thema's die ondernemers elke dag bezighouden.

De dienstverlening van de KvK is de laatste jaren volledig toegespitst op wat ondernemers nodig hebben. Gemiddeld hebben wij jaarlijks 25 miljoen keer contact met ondernemers.

Bereikbaarheid

Het contact met de KvK verloopt in de meest gevallen online. Daarnaast zijn wij ook gemakkelijk telefonisch bereikbaar en kunnen ondernemers fysiek terecht op onze 19 kantoren en de regionale KvK Ondernemerspleinen.

Doorverwijzing

De KvK heeft uitgebreide data, kennis en expertise in huis om ondernemers te ondersteunen. Door intensieve samenwerking met andere publieke organisaties kunnen wij ondernemers bovendien direct efficiƫnt doorverwijzen waar nodig. De afgelopen jaren heeft dit geleid tot meer duidelijkheid en een effectievere publieke dienstverlening.

Snel en online

Wij hebben een belangrijke rol bij het verder ontwikkelen van de e-overheid. Hiermee kunnen ondernemers binnen afzienbare tijd geheel digitaal en online zakendoen met de overheid. Het gaat daarbij niet alleen om het oppikken van relevante informatie over bijvoorbeeld vergunningen en subsidies, maar ook om het doen van transacties.

KvK kantoren in Nederland