Gevolgen coronacrisis op KVK dienstverlening

In verband met het coronavirus past KVK een aantal extra maatregelen toe. Hierbij is de vertraging van verspreiding van het virus onder onze medewerkers en daarmee hun gezondheid, ons hoofddoel, samen met continuïteit van onze vitale functie voor ondernemers in Nederland.

Deze vitale functies zijn inschrijvingen en wijzigingen in het Handelsregister, deponeringen, verstrekking van informatie uit het Handelsregister, de uitgifte van exportdocumenten en de KVK adviesdienstverlening aan ondernemers, in dit geval specifiek het Coronaloket. Deze processen moeten doorgaan en we houden onze locaties zoveel mogelijk open. We hebben een maatschappelijke opgave en verantwoordelijkheid en daar verandert niets aan.

Inschrijven en wijzigen

Maak geen afspraak wanneer je last hebt van: neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts. Bezoek je toch één van onze locaties? Check dan de richtlijnen van het RIVM rondom het coronavirus.

Doe digitaal opgave: makkelijker en sneller

Door de maatregelen zijn ook onze werkprocessen veranderd. Hierdoor is de verwerking van per post aangeboden opgaven inmiddels vertraagd tot 7 werkdagen. De digitale opgaven verwerken we binnen 4 werkdagen.

Heb je een fysieke afspraak?

Bezoek je een van onze locaties om je inschrijving af te ronden of als leverancier? Voor jouw en onze gezondheid verzoeken we je de richtlijnen van het RIVM rondom het coronavirus te raadplegen.

  • We vragen je om de handen te wassen of te desinfecteren.
  • Geen handen te schudden.
  • Minimaal 1,5 meter afstand tot anderen te houden.
  • Bezoek ons kantoor alleen. Moeten meerdere personen zich legitimeren, houd er dan rekening mee dat slechts 1 persoon tegelijk bij de balie terecht kan.
  • Heb je last van neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts? Dan vragen we je om een nieuwe afspraak te maken als deze verschijnselen zich niet meer voordoen.

Producten bestellen

Door de veranderende werkprocessen kan het verstrekken van een papieren product langer duren dan gebruikelijk. Als alternatief kan je kiezen voor een online product of verstrekking per fax of per e-mail. Het is ons niet toegestaan om papieren uittreksels per e-mail te verstrekken. Onze excuses voor het ongemak.

Exportdocumenten

De kans is aanwezig dat door verregaande maatregelen onze medewerkers niet meer naar kantoor kunnen. Op dat moment is afgifte van exportdocumenten alleen mogelijk via het digitale proces en niet meer per post. In jouw belang en het belang van onze medewerkers verzoeken wij je vriendelijk om nu over te stappen naar het digitale proces. En een bijkomend voordeel is dat dit proces sneller verloopt dan via de post. Hoe je exportdocumenten eenvoudig digitaal aanvraagt, lees je op www.kvk.nl/exportdocumenten. Verder raden we je aan om een intermediair of dienstverlener in te schakelen. Of je nu veel documenten of slechts incidenteel een document moet aanvragen.

Evenementen en bijeenkomsten

Al onze fysieke evenementen zijn de komende tijd geannuleerd of uitgesteld. Houd de eventpagina op onze website in de gaten voor de meest actuele informatie.

Vragen?

Bij het KVK Coronaloket kun je terecht met al je ondernemersvragen over corona. Voor andere vragen ga naar Service en contact.

InfoPage