Gevolgen coronacrisis op KVK dienstverlening

In verband met het coronavirus past KVK een aantal extra maatregelen toe. Hierbij is de vertraging van verspreiding van het virus onder onze medewerkers en daarmee hun gezondheid, ons hoofddoel, samen met continuïteit van onze vitale functie voor ondernemers in Nederland.

Deze vitale functies zijn inschrijvingen en wijzigingen in het Handelsregister, deponeringen, verstrekking van informatie uit het Handelsregister, de uitgifte van exportdocumenten en de KVK adviesdienstverlening aan ondernemers, in dit geval specifiek het Coronaloket. Deze processen moeten doorgaan en we houden onze locaties zoveel mogelijk open. We hebben een maatschappelijke opgave en verantwoordelijkheid en daar verandert niets aan.

Inschrijven en wijzigen

Maak geen afspraak wanneer je last hebt van: neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts. Bezoek je toch één van onze locaties? Check dan de richtlijnen van het RIVM rondom het coronavirus.

Doe digitaal opgave: makkelijker en sneller

Door de maatregelen zijn ook onze werkprocessen veranderd. Hierdoor is de verwerking van per post aangeboden opgaven inmiddels vertraagd tot 7 werkdagen. De digitale opgaven verwerken we binnen 4 werkdagen.

Heb je een fysieke afspraak?

Bezoek je een van onze locaties om je inschrijving af te ronden of als leverancier? Voor jouw en onze gezondheid verzoeken we je de richtlijnen van het RIVM rondom het coronavirus te raadplegen.

  • We vragen je om de handen te wassen of te desinfecteren.
  • We verzoeken je om geen handen te schudden.
  • Draag een mondkapje
  • Houd 1,5 meter afstand van anderen.
  • Heb je last van neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts? Dan vragen we je om een nieuwe afspraak te maken als deze verschijnselen zich niet meer voordoen.
  • Bezoek ons kantoor alleen. Moeten meerdere personen zich legitimeren, houd er dan rekening mee dat slechts 1 persoon tegelijk bij de balie terecht kan.

Producten bestellen

Door de veranderende werkprocessen kan het verstrekken van een papieren product langer duren dan gebruikelijk. Als alternatief kan je kiezen voor een online product of verstrekking per fax of per e-mail. Het is ons niet toegestaan om papieren uittreksels per e-mail te verstrekken. Onze excuses voor het ongemak.

Vragen?

Bij het KVK Coronaloket kun je terecht met al je ondernemersvragen over corona. Voor andere vragen ga naar Service en contact.

InfoPage