Jonge Haantjes: Reality reeks over jonge ondernemers online hit

30 juni 2015 - De internethit de Jonge Haantjes werd twee weken geleden gelanceerd op het succesvolle videoplatform Makerschannel. Op één avond stond het aantal viewers al op 1600 per uur. In de reality serie volgen we zes jonge ondernemers onder de 26 jaar in hun eerste stappen in het ondernemerschap. We zien hoe ze hun bedrijf opbouwen, maar volgen ze ook in hun liefdesleven en studentenbestaan. We leren de echte Jonge Haantjes kennen tijdens de achtbaan die ondernemerschap met zich meebrengt. Jong eigenwijs, gedreven en een tikje arrogant.

Zijn dit de nieuwe entrepreneurs die de economie een boost gaan geven? De online wereld hebben zij in ieder geval veroverd.

Kijk iedere donderdag mee met een nieuwe aflevering van de Jonge Haantjes op het succesvolle kanaal Jack in the Box van videoplatform Makerschannel.

De serie werd in samenwerking met de Kamer van Koophandel (KvK) geproduceerd door Jack TV, onderdeel van Holland Media Movies.

Marko van Kampen van Makerschannel: “We kunnen nu al spreken van een online hit.  Nadat de eerste aflevering geplaatst was zagen we de bezoekersaantallen spontaan zo hard stijgen dat we mailden naar de makers wat er aan de hand was. Het publiek heeft blijkbaar deze ondernemers al in het hart gesloten. Holland Media Movies heeft jong ondernemerschap met deze reeks interessant gemaakt voor het grote publiek. En wij zijn er natuurlijk erg trots op dat ons kanaal deze hit presenteert.”

Nicole van Nierop, Jack Media -onderdeel van Holland Media Movies en bedenker van de realityreeks: “Wij denken dat het succes te maken heeft met de niche. Deze content is interessant voor beginnende ondernemers of mensen die overwegen om een bedrijf te beginnen. De serie geeft een goed beeld van de valkuilen die je tegenkomt tijdens de weg naar succes.“ Elke aflevering wordt afgesloten met het “Minuutje van Kees” waarin Kees de Jong - FD columnist en groeiondernemer - tips geeft over ondernemerschap.

Van Nierop vervolgt:  “Wij  zijn heel blij met de samenwerking met de KvK en Makerschannel. Zonder hen hadden we nooit een hit kunnen maken en de juiste outlet kunnen vinden. Zowel Makerschannel als de KvK heeft ons de kans gegeven om te maken wat wij denken dat aansluit bij de doelgroep. Dat is heel belangrijk in deze tijd, waarin er veel aan het veranderen is in het medialandschap.“ 

Erik van Goor, Manager Marketing & Communicatie bij de Kamer van Koophandel: “De KvK biedt ondernemers op allerlei manieren informatie en ondersteuning bij zowel het starten als runnen van hun bedrijf. De Jonge Haantjes laten op een heel persoonlijke en leuke manier zien wat zij tegenkomen in hun dagelijks ondernemerschap. Dat is interessant en spannend voor iedereen die een eigen bedrijf heeft of die stap overweegt. Daarom zetten we als KvK deze jonge ondernemers graag in the spotlights.”

Meer informatie: www.makerschannel.com/jackinthebox of volg de Jonge Haantjes via www.facebook.com/dejongehaantjes

(vlnr) Nick Bresser (20) van het fairtrade schoenenmerk Mipacha, Sander Berendsen (20) van het online gadgetwarenhuis SB Supply, Jochem van Rijn (26) van Play Helix, acteur Arnold Janssen (23) Thijmen de Schipper (26) Helix en Julius Weise (21) MIPACHA.

InfoPage