Bestellingen en facturen

Waar wij regelmatig over gebeld worden

  • Hoe bestel ik een uittreksel?

    • zoek uw bedrijf op via de zoekbalk “zoek op KvK nummer of bedrijf”
    • selecteer uw onderneming
    • kies voor “uittreksel” en kies de juiste variant (inzien, papier, digitaal)

    Er zijn verschillende soorten uittreksels. Welk type u nodig heeft, hangt af van de instantie die hierom vraagt en/of het doel waarvoor u het wilt gebruiken.

    Voor het bestellen van een uittreksel ‘inzien’ en Engels digitaal, heeft u een toegangscode nodig. Het papier gewaarmerkte en Nederlands digitaal gewaarmerkte uittreksel kunt u ook zonder toegangscode bestellen. U rekent deze af via iDEAL of creditcard.

  • Hoe bestel ik een uittreksel van mijn eigen bedrijf?

    • zoek uw bedrijf op via de zoekbalk “zoek op KvK nummer of bedrijf”
    • selecteer uw onderneming
    • kies voor “uittreksel” en kies de juiste variant

    Voor het bestellen van een uittreksel “inzien” heeft u een toegangscode nodig, heeft u deze niet, vraag dan een toegangscode aan. De papier gewaarmerkte en digitaal gewaarmerkte uittreksels kunt u ook zonder toegangscode bestellen. Het is namelijk mogelijk om een papieren uittreksel en een digitaal gewaarmerkt uittreksel af te rekenen via IDEAL of creditcard.

    Er zijn verschillende soorten uittreksels, welk type u op dit moment nodig heeft is afhankelijk van de instantie die dit uittreksel nodig heeft en/of waarvoor u dit uittreksel nodig heeft.

  • Hoe vraag ik een kopiefactuur aan?

    U kunt een kopie factuur opvragen via 'stel een vraag per e-mail'. Vermeld hierbij het factuurnummer.

    Betaalbevestiging van een online bestelling
    Heeft u uw bestelling direct online afgerekend via iDEAL, dan kunnen we u helaas geen kopiefactuur sturen. Een online bestelling is namelijk anoniem.

    Bestelt u vaker online, geef dan voortaan tijdens uw bestelling aan dat u een betaalbevestiging wilt ontvangen. Deze ontvangt u via e-mail en is geschikt als betaalbewijs voor uw administratie.

  • Hoe bestel ik statuten?

    Bestellen:

    • zoek het bedrijf op via de  zoekbalk “zoek op KvK nummer of bedrijf”
    • selecteer de juiste onderneming
    • kies voor documenten en kies het juiste product
    De volgende statuten zijn via de website op te vragen:
    • Alle statuten die gedeponeerd zijn na 1 juni 2013 (uitgezonderd verenigingen van eigenaars)
    • De meest recente aktes van BV's en NV's,  die opgericht zijn na 1 januari 2011
    • Statuten die al eerder telefonisch zijn aangevraagd bij ons Service Center.
    De kosten hiervoor zijn € 3,05 voor het "inzien" van statuten en € 7,50 voor een gewaarmerkt document.

    Wat zijn statuten:
    • een overzicht van de regels en bepalingen van een bedrijf;
    • de akten van oprichting, fusie of splitsing;
    • statutenwijzigingen of rectificaties.

  • Hoe bestel ik een jaarrekening?

    Jaarrekeningen geven inzicht in de financiële situatie van een onderneming en zijn een belangrijke bron om debiteurenrisico's in te kunnen schatten.

    • zoek het bedrijf op via de zoekbalk “zoek op KvK nummer of bedrijf”
    • selecteer het bedrijf
    • kies voor “jaarrekening” en kies de juiste variant
    Er zijn drie varianten:

    Originele jaarrekening € 3,05
    Een digitale versie (pdf) van de papieren jaarrekening zoals de ondernemer deze heeft gedeponeerd. Deze kunt u gebruiken voor juridische doeleinden. Een papieren versie kunt u bestellen voor € 15,-.

    Standaard jaarrekening € 3,05
    De originele balans en winst- en verliesrekening die zijn gedeponeerd door de ondernemer, staan in een standaard formaat. Hiermee kunt u eenvoudig de cijfers van verschillende boekjaren of ondernemingen vergelijken. Deze variant is niet geschikt voor juridisch gebruik. Wilt u meerdere boekjaren op rij bestellen? U kunt 2 of 3 standaardjaarrekeningen bestellen voor € 4,20.


    Gewaarmerkte jaarrekening € 7,50
    Een originele jaarrekening, gewaarmerkt met een digitale handtekening, waardoor het document geschikt is voor officieel gebruik. Dit biedt extra rechtszekerheid over de herkomst van de stukken.

  • Ik heb een brief ontvangen van Syncasso terwijl ik al betaald heb. Wat kan ik doen?

    U kunt uw betalingsbewijs indienen door in te loggen in 'Dossier Online' van Syncasso. De instructies hiervoor staan in de brief, e-mail of sms die u heeft ontvangen. Neem bij vragen contact op met Syncasso. Zij handelen uw vragen verder af.

  • Het herinnerings- of aanmaningsbedrag is lager dan op de oorspronkelijke factuur. Hoe kan dat?

    U heeft misschien al een deel betaald of een te laag bedrag aan ons overgemaakt. De herinnering of aanmaning is voor de rest van het bedrag.

  • Hoe bestel ik een Engelstalig uittreksel?

    Het gewaarmerkt uittreksel is ook in het Engels beschikbaar.

    • zoek het bedrijf in het Handelsregister op bedrijfsnaam, adres of KvK-nummer.
    • selecteer het bedrijf. 
    • ga naar uittreksel en kies voor papier of digitaal gewaarmerkt uittreksel. Selecteer uw betaalwijze. Let op: het Engelse digitaal gewaarmerkt uittreksel kunt u alleen bestellen met een toegangscode.
    • hierna selecteert u ‘Engels’.
    Deze Engelse variant is gelijk aan het Nederlandstalige uittreksel, met uitzondering van de vertaling van een aantal tekstvelden. Een generieke vertaling daarvan is niet mogelijk omdat de inhoudelijke interpretatie per land kan verschillen.

  • Wat zijn de bankgegevens van de KvK?

    Lees meer informatie over onze bankgegevens (bankrekening, welke bank, IBAN nummer) en bekijk de voorbeeldfacturen die vanuit de KvK verzonden worden.

  • Hoe controleer ik of een factuur, herinnering of aanmaning van de KvK klopt?

    Bekijk voorbeelden van facturen die u van ons kunt ontvangen op de pagina 'facturen van de KvK'. Hier vindt u ook de gegevens die op onze facturen staan.

Staat uw vraag er niet tussen?

Neem contact met ons op

Wij zijn te bereiken op werkdagen tussen 8:30 en 17:00

  • Algemene vragen

    Voor vragen over ondernemen, uw inschrijving of voor het aanvragen of bestellen van officiële documenten.

    088 585 1 585
    Lokaal tarief

    Keuzemenu

    1  Voor startersinformatie en vragen over ondernemerschap en innovatie
    2  Voor het wijzigen, inschrijven of uitschrijven van gegevens van uw bedrijf, vereniging of stichting
    3  Voor het bestellen van uittreksels, statuten, verklaringen, jaarrekeningen en/of andere producten
    4  Voor oorsprongsdocumenten en legalisaties voor het buitenland 
    5  Voor vragen over inloggen, deponeren en facturen
    6  Voor overige vragen

    Houd a.u.b. uw KvK-nummer bij de hand. Hiermee kunnen we u sneller van dienst zijn.

  • Vragen over financiering

    Op zoek naar financiering voor uw bedrijf? Wilt u persoonlijk inzicht in mogelijkheden voor uw eigen situatie? Onze adviseurs van de financieringsdesk helpen u graag.

    0800 10 14
    Lokaal tarief
    • Onafhankelijk en persoonlijk advies
    • Ruim 40 gespecialiseerde en ervaren adviseurs
    • Uw verbinding met passende investeerders en adviseurs


    Wij denken met u mee over de mogelijkheden die u heeft om financiering te vinden voor uw doelen.

  • Bedrijfsgegevens opvragen

    U wilt snel gegevens van een bedrijf opvragen? Bel ons en u ontvangt telefonisch de informatie uit het Handelsregister.

    0900 123 45 67
    (€ 0,70 per minuut)
    • Snel een telefoonnummer of adres van een bedrijf opvragen
    • Checken of een bedrijf staat ingeschreven
    • Controleren wie bestuurder is


    Wanneer u belt krijgt u de gegevens telefonisch te horen. Gegevens worden niet digitaal of schriftelijk geleverd. Hiervoor kunt u terecht op onze bestelpagina.

Kantoren

U kunt langskomen om uw bedrijf in te schrijven, of om specifieke wijziging aan ons door te geven. Maak a.u.b. eerst een afspraak voordat u langskomt. Wilt u ons post toesturen? Bekijk dan ons overzicht postadressen.