Bestellingen en facturen

Waar wij regelmatig over gebeld worden

  • Hoe bestel ik een (papieren) uittreksel?

    • zoek uw bedrijf op via de zoekbalk “zoek op KvK nummer of bedrijf”
    • selecteer uw onderneming
    • kies voor “uittreksel” en kies de juiste variant

    Voor het bestellen van een uittreksel “inzien” heeft u een toegangscode nodig, heeft u deze niet, vraag dan een toegangscode aan. De papier gewaarmerkte en digitaal gewaarmerkte uittreksels kunt u ook zonder toegangscode bestellen. Het is namelijk mogelijk om een papieren uittreksel en een digitaal gewaarmerkt uittreksel af te rekenen via IDEAL of creditcard.

    Er zijn verschillende soorten uittreksels, welk type u op dit moment nodig heeft is afhankelijk van de instantie die dit uittreksel nodig heeft en/of waarvoor u dit uittreksel nodig heeft.

  • Hoe bestel ik een uittreksel van mijn eigen bedrijf?

    • zoek uw bedrijf op via de zoekbalk “zoek op KvK nummer of bedrijf”
    • selecteer uw onderneming
    • kies voor “uittreksel” en kies de juiste variant

    Voor het bestellen van een uittreksel “inzien” heeft u een toegangscode nodig, heeft u deze niet, vraag dan een toegangscode aan. De papier gewaarmerkte en digitaal gewaarmerkte uittreksels kunt u ook zonder toegangscode bestellen. Het is namelijk mogelijk om een papieren uittreksel en een digitaal gewaarmerkt uittreksel af te rekenen via IDEAL of creditcard.

    Er zijn verschillende soorten uittreksels, welk type u op dit moment nodig heeft is afhankelijk van de instantie die dit uittreksel nodig heeft en/of waarvoor u dit uittreksel nodig heeft.

  • Hoe ontvang ik een kopie factuur?

    U kunt een kopie factuur opvragen via 'stel een vraag per e-mail'. Vermeld hierbij het factuurnummer.

  • Hoe bestel ik statuten?

    Bestellen:

    • zoek het bedrijf op via de  zoekbalk “zoek op KvK nummer of bedrijf”
    • selecteer de juiste onderneming
    • kies voor documenten en kies het juiste product
    De volgende statuten zijn via de website op te vragen:
    • Alle statuten die gedeponeerd zijn na 1 juni 2013
    • De meest recente aktes van BV's en NV's,  die opgericht zijn na 1 januari 2011
    De kosten hiervoor zijn € 3,05 voor het "inzien" van statuten en € 7,50 voor een gewaarmerkt document.

    Wat zijn statuten:
    • een overzicht van de regels en bepalingen van een bedrijf;
    • de akten van oprichting, fusie of splitsing;
    • statutenwijzigingen of rectificaties.

  • Hoe bestel ik een jaarrekening?

    Jaarrekeningen geven inzicht in de financiële situatie van een onderneming en zijn een belangrijke bron om debiteurenrisico's in te kunnen schatten.

    • zoek het bedrijf op via de zoekbalk “zoek op KvK nummer of bedrijf”
    • selecteer het bedrijf
    • kies voor “jaarrekening” en kies de juiste variant
    Er zijn drie varianten:

    Originele jaarrekening € 3,05
    Een digitale versie (pdf) van de papieren jaarrekening zoals de ondernemer deze heeft gedeponeerd. Deze kunt u gebruiken voor juridische doeleinden. Een papieren versie kunt u bestellen voor € 15,-.

    Standaard jaarrekening € 3,05
    De originele balans en winst- en verliesrekening die zijn gedeponeerd door de ondernemer, staan in een standaard formaat. Hiermee kunt u eenvoudig de cijfers van verschillende boekjaren of ondernemingen vergelijken. Deze variant is niet geschikt voor juridisch gebruik. Wilt u meerdere boekjaren op rij bestellen? U kunt 2 of 3 standaardjaarrekeningen bestellen voor € 4,20.


    Gewaarmerkte jaarrekening € 7,50
    Een originele jaarrekening, gewaarmerkt met een digitale handtekening, waardoor het document geschikt is voor officieel gebruik. Dit biedt extra rechtszekerheid over de herkomst van de stukken.

  • Heeft u een brief ontvangen van Syncasso terwijl u al heeft betaald?

    U kunt uw betalingsbewijs indienen door in te loggen in Dossier Online van Syncasso . De instructies voor het inloggen staan vermeld in de brief, e-mail of sms die u heeft ontvangen. Neem bij vragen  contact op met  Syncasso. Zij handelen uw vragen verder af.

  • Het bedrag van de herinnering/aanmaning is lager dan van de oorspronkelijke factuur. Hoe kan dat?

    U heeft mogelijk al een deelbetaling gedaan of een te laag bedrag aan ons overgemaakt. De herinnering of aanmaning is voor het restant.

  • Hoe bestel ik een Engelstalig uittreksel?

    Het papieren gewaarmerkt uittreksel is ook in het Engels beschikbaar. 

    • Zoek het bedrijf in het Handelsregister op bedrijfsnaam, adres of KvK-nummer.
    • Selecteer het bedrijf. 
    • Ga naar uittreksel en daarna naar papieren gewaarmerkt uittreksel. Selecteer uw betaalwijze.
    • Hierna kunt u Engels selecteren.
    Het Engelstalige papieren uittreksel is een gewaarmerkt uittreksel dat vrijwel gelijk is aan het Nederlandstalig uittreksel, met uitzondering van de meeste vrije tekstvelden. Deze kunnen niet automatisch vertaald worden en zijn daarom niet opgenomen. In dat geval wordt verwezen naar het Nederlandstalig uittreksel.

  • Hoe kan ik controleren of een factuur, herinnering of aanmaning van de KvK klopt?

    Bekijk op de pagina 'facturen van de Kvk' voorbeelden van facturen die u van ons kunt ontvangen en welke gegevens er op onze facturen staan.

  • Hoe kan ik mijn betaalwijze aanpassen?

    Wilt u de betaalwijze aanpassen om producten uit het Handelsregister te bestellen? Via dit formulier kunt u uw betaalwijze omzetten naar automatische incasso.

Staat uw vraag er niet tussen?

Neem contact met ons op

Wij zijn te bereiken op werkdagen tussen 8:30 en 17:00

  • Algemene vragen

    Voor vragen over ondernemen, uw inschrijving of voor het aanvragen of bestellen van officiële documenten.

    088 585 1 585
    Lokaal tarief

    Keuzemenu

    1. Voor startersinformatie en vragen over ondernemerschap en innovatie
    2. Voor het wijzigen, inschrijven of uitschrijven van gegevens van uw bedrijf, vereniging of stichting
    3. Voor het bestellen van uittreksels, statuten, verklaringen, jaarrekeningen en/of andere producten
    4. Voor oorsprongsdocumenten en legalisaties voor het buitenland
    5. Voor vragen over inloggen, deponeren en facturen
    6. Voor overige vragen

    Houd a.u.b. uw KvK-nummer bij de hand. Hiermee kunnen we u sneller van dienst zijn.

  • Vragen over financiering

    Op zoek naar financiering voor uw bedrijf? Wilt u persoonlijk inzicht in mogelijkheden voor uw eigen situatie? Onze adviseurs van de financieringsdesk helpen u graag.

    0800 10 14
    Lokaal tarief
    • Onafhankelijk en persoonlijk advies
    • Ruim 40 gespecialiseerde en ervaren adviseurs
    • Uw verbinding met passende investeerders en adviseurs


    Wij denken met u mee over de mogelijkheden die u heeft om financiering te vinden voor uw doelen.

  • Bedrijfsgegevens opvragen

    U wilt snel gegevens van een bedrijf opvragen? Bel ons en u ontvangt telefonisch de informatie uit het Handelsregister.

    0900 123 45 67
    (€ 0,70 per minuut)
    • Snel een telefoonnummer of adres van een bedrijf opvragen
    • Checken of een bedrijf staat ingeschreven
    • Controleren wie bestuurder is


    Wanneer u belt krijgt u de gegevens telefonisch te horen. Gegevens worden niet digitaal of schriftelijk geleverd. Hiervoor kunt u terecht op onze bestelpagina.