Hulp bij wijzigen

Waar wij regelmatig over gebeld worden

  • Hoe snel wordt mijn wijziging verwerkt? Ontvang ik hier een bevestiging van?

    Als uw opgave juist en volledig is, verwerken wij uw wijziging na ontvangst binnen enkele werkdagen in het Handelsregister. Anders nemen wij contact met u op. Als u een wijziging doorgeeft voor een datum in de toekomst, dan wordt de wijziging pas op die datum zichtbaar in het Handelsregister. Het Handelsregister geeft namelijk altijd de actuele situatie weer. Nadat we uw wijziging hebben verwerkt in het Handelsregister, ontvangt u een bevestiging per brief (of digitaal via uw berichtenbox, als u deze gebruikt).

  • Waarom kan ik niet alle soorten wijzigingen digitaal ondertekenen?

    Deze onlineservice is op dit moment alleen beschikbaar voor het doorgeven van verschillende wijzigingen in de ondernemingsgegevens. U kunt nog niet alle wijzigingen digitaal doorgeven. In de toekomst wordt deze dienst geleidelijk uitgebreid.

  • Ik kan niet digitaal ondertekenen, wat moet ik doen?

    Als digitaal ondertekenen niet lukt, verstuurt u de wijziging per post aan de KvK.

  • Waarom moet ik inloggen met DigiD en ook een 1 cent betaling doen via iDEAL?

    ​Door middel van de iDEAL 1 cent betaling krijgt de KvK extra zekerheid over de identiteit van degene die het wijzigingsverzoek doet. DigiD alléén biedt hiervoor onvoldoende zekerheid.

  • Waarom moet ik inloggen met DigiD?

    DigiD is nodig om uw identiteit eenduidig vast te stellen. Zo zijn wij er zeker van dat alleen bevoegde personen een wijziging opgeven bij de KvK.

  • Waarom moet ik 1 cent betalen?

    Wij zijn verplicht naast DigiD extra juridische zekerheid te hebben over uw identiteit. Uw identiteit bevestigt u door 1 cent over te maken via iDEAL. Zo zijn wij er zeker van dat alleen bevoegde personen een wijziging opgeven bij de KvK.

  • Waarom is een verificatiecode per sms nodig?

    Met de verificatiecode bevestigt en ondertekent u de opgave. Voer de verificatiecode in op het scherm van de online omgeving.

  • Waarom kan ik niet met eHerkenning ondertekenen?

    De KvK heeft een burgerservicenummer (BSN) nodig om uw identiteit vast te stellen. Het BSN is op dit moment geen onderdeel van eHerkenning.

  • Waarom moet ik mijn e-mailadres opgeven?

    Uw e-mailadres gebruiken wij om u een bevestigingsmail te sturen, zodat u weet dat wij uw wijzigingsformulier hebben ontvangen.

  • Wat moet ik doen als ik geen sms heb ontvangen?

    De leversnelheid verschilt per locatie en serviceprovider. Als u onze sms na een paar minuten nog niet heeft ontvangen, vraag de code dan nogmaals aan.

  • Wat kan ik doen als één van de ondertekenstappen (DigiD, iDEAL of sms) niet werkt?

    Per ondertekenstap kunt u terug om het opnieuw te proberen. Lukt dit niet? Ga dan terug naar het begin en verstuur de wijziging per post aan de KvK.

  • Waarom word ik doorgeleid naar Ondertekenen.nl?

    De KvK maakt gebruik van Ondertekenen.nl om snel in te spelen op veranderingen in de markt voor digitale toegangsmiddelen. Ondertekenen.nl voldoet aan alle beveiligings- en privacyvoorwaarden.

  • Ik kan niet digitaal ondertekenen, wat moet ik doen?

    Als digitaal ondertekenen niet lukt, verstuurt u de wijziging per post aan de KvK.

  • Hoe weet ik of mijn wijziging is ontvangen door de KvK?

    Als u de wijziging online heeft ingediend, krijgt u eerst een e-mailbevestiging dat wij de wijziging digitaal hebben ontvangen. Wij verwerken uw wijziging binnen enkele werkdagen in het Handelsregister. Hierna ontvangt u een bevestiging per brief (of digitaal via uw Berichtenbox). Is de wijziging niet juist of onvolledig? Dan nemen wij contact met u op. Geeft u een wijziging door voor een datum in de toekomst? Dan wordt de wijziging pas op die datum zichtbaar in het Handelsregister.

  • Hoe snel wordt mijn wijziging verwerkt en ontvang ik hier een bevestiging van?

    Als u de wijziging online heeft ingediend, krijgt u eerst een e-mailbevestiging dat wij de wijziging digitaal hebben ontvangen. Wij verwerken uw wijziging binnen enkele werkdagen in het Handelsregister. Hierna ontvangt u een bevestiging per brief (of digitaal via uw Berichtenbox).

Staat uw vraag er niet tussen?

Neem contact met ons op

Wij zijn te bereiken op werkdagen tussen 8:30 en 17:00

  • Algemene vragen

    Voor vragen over ondernemen, uw inschrijving of voor het aanvragen of bestellen van officiële documenten.

    088 585 1 585
    Lokaal tarief

    Keuzemenu

    1  Voor startersinformatie en vragen over ondernemerschap en innovatie
    2  Voor het wijzigen, inschrijven of uitschrijven van gegevens van uw bedrijf, vereniging of stichting
    3  Voor het bestellen van uittreksels, statuten, verklaringen, jaarrekeningen en/of andere producten
    4  Voor oorsprongsdocumenten en legalisaties voor het buitenland 
    5  Voor vragen over inloggen, deponeren en facturen
    6  Voor overige vragen

    Houd a.u.b. uw KvK-nummer bij de hand. Hiermee kunnen we u sneller van dienst zijn.

  • Vragen over financiering

    Op zoek naar financiering voor uw bedrijf? Wilt u persoonlijk inzicht in mogelijkheden voor uw eigen situatie? Onze adviseurs van de financieringsdesk helpen u graag.

    0800 10 14
    Lokaal tarief
    • Onafhankelijk en persoonlijk advies
    • Ruim 40 gespecialiseerde en ervaren adviseurs
    • Uw verbinding met passende investeerders en adviseurs


    Wij denken met u mee over de mogelijkheden die u heeft om financiering te vinden voor uw doelen.

  • Bedrijfsgegevens opvragen

    U wilt snel gegevens van een bedrijf opvragen? Bel ons en u ontvangt telefonisch de informatie uit het Handelsregister.

    0900 123 45 67
    (€ 0,70 per minuut)
    • Snel een telefoonnummer of adres van een bedrijf opvragen
    • Checken of een bedrijf staat ingeschreven
    • Controleren wie bestuurder is


    Wanneer u belt krijgt u de gegevens telefonisch te horen. Gegevens worden niet digitaal of schriftelijk geleverd. Hiervoor kunt u terecht op onze bestelpagina.

Kantoren

U kunt langskomen om uw bedrijf in te schrijven, of om specifieke wijziging aan ons door te geven. Maak a.u.b. eerst een afspraak voordat u langskomt. Wilt u ons post toesturen? Bekijk dan ons overzicht postadressen.