Adres wijzigen

Contactgegevens gewijzigd?

Als er iets verandert in de contactgegevens van uw onderneming, dan geeft u dat via een formulier door aan de Kamer van Koophandel. U hoeft hiervoor dus niet persoonlijk langs te komen.

Hoe geef ik een adreswijziging door?

Als het nieuwe adres niet overeenkomt met het privé-adres van een van de eigenaren of bestuurders, dan moet u aantonen dat u het nieuwe adres mag gebruiken voor uw onderneming. Dit kan bijvoorbeeld door een huurovereenkomst of een bewijs uit het kadaster. Deze stuurt u mee met het wijzigingsformulier.

Andere contactgegevens wijzigen?

Als u de volgende gegevens wilt wijzigen, vul dan dit formulier in.

  • adres of correspondentieadres 
  • internetadres
  • telefoon- en faxnummer
  • e-mailadres

Wanneer geef ik een adreswijziging door?

U moet de adreswijziging binnen een week doorgeven. Als er meer dan een week voorbij is, moet u de adreswijzing alsnog melden. Doet u dit niet, dan kan dit gevolgen hebben voor bijvoorbeeld de aansprakelijkheid van uw bedrijf. Uw adreswijziging geldt pas op het moment dat deze is doorgevoerd in het Handelsregister. Eerder kunt u zich er niet op beroepen.

Moet ik een wijziging van woonadres ook doorgeven?

Als uw woonadres verandert, dan geeft u dat door aan de gemeente. De Kamer van Koophandel krijgt deze adreswijzigingen door van de gemeente. U hoeft de wijziging dus niet apart te melden bij de Kamer van Koophandel.

Dit geldt alleen voor privé-adressen in Nederland. Als het adres van uw onderneming wijzigt naar uw nieuwe woonadres moet u hiervan wel opgave doen aan het Handelsregister. Wijziging van een woonadres in het buitenland kunt u doorgeven met formulier 16.

Veelgestelde vragen

  • Hoe snel wordt mijn wijziging verwerkt? Ontvang ik hier een bevestiging van?

    Als uw opgave juist en volledig is, verwerken wij uw wijziging na ontvangst binnen enkele werkdagen in het Handelsregister. Anders nemen wij binnen enkele werkdagen contact met u op.

    U ontvangt een bevestiging per brief (of digitaal via uw berichtenbox, als u deze gebruikt).

    U ontvangt géén bevestiging als u:

    • een telefoonnummer, faxnummer, e-mailadres of domeinnaam heeft gewijzigd;
    • de wijziging persoonlijk doorgeeft op een kantoor van de Kamer van Koophandel.
  • Waarom kan ik het formulier niet digitaal versturen?

    Het is wettelijk verplicht om formulieren voor het Handelsregister te ondertekenen. Dit verkleint ook de kans op fraude bij wijzigingen in het Handelsregister. Om de wijzigingen digitaal door te geven, is een elektronische handtekening met hoog betrouwbaarheidsniveau noodzakelijk. DigiD voldoet bijvoorbeeld niet. De KvK werkt aan een dienst om opgave digitaal te kunnen doen. Meer informatie over elektronische identificatie: www.eid-stelsel.nl

Geef uw mening
Geef uw mening