Adreswijziging doorgeven

Wijzigingen in de volgende contactgegevens geeft u eenvoudig door via een webformulier:

  • adres
  • internetadres (url)
  • telefoonnummer of faxnummer
  • e-mailadres

Adreswijziging doorgeven

Na het invullen print u het formulier, ondertekent u dit en stuurt u het formulier op.

Wanneer geef ik een adreswijziging door?

U moet de adreswijziging binnen een week doorgeven. Ook als er meer dan een week voorbij is, moet u de adreswijzing nog melden. Doet u dit niet, dan kan dit gevolgen hebben voor bijvoorbeeld de aansprakelijkheid van uw bedrijf. Uw adreswijziging geldt pas zodra deze is doorgevoerd in het Handelsregister. Eerder kunt u zich er niet op beroepen.

Moet ik een wijziging van woonadres ook doorgeven?

  • Als uw woonadres verandert, dan geeft u dat door aan de gemeente. De gemeente geeft de adreswijziging door aan de Kamer van Koophandel. U hoeft de wijziging dus niet apart bij ons te melden. Dit geldt alleen voor woonadressen in Nederland.
  • Als u een nieuw woonadres heeft en uw onderneming meeverhuist naar dat woonadres, dan moet u dit als adreswijziging van uw bedrijf doorgeven aan de Kamer van Koophandel. Geef dit pas door aan de KvK als u de wijziging van uw woonadres aan de gemeente heeft doorgegeven (de gemeente geeft deze wijziging aan ons door). Dit voorkomt dat u aanvullend bewijs moet leveren dat u op dit adres uw onderneming heeft gevestigd.
  • Als u naar het buitenland verhuist, of in het buitenland woont en daar verhuist, of als u vanuit het buitenland verhuist naar Nederland, dan geeft u dat door via formulier 16.

Veelgestelde vragen

  • Hoe snel wordt mijn wijziging verwerkt? Ontvang ik hier een bevestiging van?

    Als uw opgave juist en volledig is, verwerken wij uw wijziging na ontvangst binnen enkele werkdagen in het Handelsregister. Anders nemen wij contact met u op.

    Als u een wijziging doorgeeft voor een datum in de toekomst, dan wordt de wijziging pas op die datum zichtbaar in het Handelsregister. Het Handelsregister geeft namelijk altijd de actuele situatie weer.

    Nadat we uw wijziging hebben verwerkt in het Handelsregister, ontvangt u een bevestiging per brief (of digitaal via uw berichtenbox, als u deze gebruikt).

    U ontvangt géén bevestiging als u een telefoonnummer, faxnummer, e-mailadres, domeinnaam of aantal werkzame personen heeft gewijzigd.

  • Waarom kan ik het formulier niet digitaal versturen?

    Het is wettelijk verplicht om formulieren voor het Handelsregister te ondertekenen. Dit verkleint ook de kans op fraude bij wijzigingen in het Handelsregister. Om de wijzigingen digitaal door te geven, is een elektronische handtekening met hoog betrouwbaarheidsniveau noodzakelijk. DigiD voldoet bijvoorbeeld niet. De KvK werkt aan een dienst om opgave digitaal te kunnen doen. Meer informatie over elektronische identificatie: www.eid-stelsel.nl

  • Wat kost het doorgeven van een wijziging in het Handelsregister?

    Een wijziging doorgeven is gratis.

    Alleen voor de inschrijving van een nieuwe onderneming of organisatie in het Handelsregister betaalt u een eenmalige inschrijfvergoeding van €50,-.

close