Wijzigen

Voor welke organisatie wilt u een wijziging doorgeven?

Veelgestelde vragen over wijzigingen doorgeven

  • Hoe snel wordt mijn wijziging verwerkt? Ontvang ik hier een bevestiging van?

    Als uw opgave juist en volledig is, verwerken wij uw wijziging na ontvangst binnen enkele werkdagen in het Handelsregister. Anders nemen wij contact met u op.

    Tussen het moment van ontvangst en de verwerking van het formulier kunnen wij geen informatie over de status van de verwerking geven.

    Als u een wijziging doorgeeft voor een datum in de toekomst, dan wordt de wijziging pas op die datum zichtbaar in het Handelsregister. Het Handelsregister geeft namelijk altijd de actuele situatie weer. Nadat we uw wijziging hebben verwerkt in het Handelsregister, ontvangt u een bevestiging per brief (of digitaal via uw berichtenbox, als u deze gebruikt). Het moment van ontvangst van de bevestigingsbrief is afhankelijk van de postbezorging.

  • Wat kost het doorgeven van een wijziging in het Handelsregister?

    Een wijziging doorgeven is gratis. Is er sprake van een inschrijving van een nieuwe onderneming bij de KvK, voortzetting, overname, splitsing of fusie waarbij een nieuwe inschrijving in het Handelsregister ontstaat met een nieuw KvK-nummer? Dan betaalt u een eenmalige inschrijfvergoeding van €50,-.


    Lees meer over de inschrijfvergoeding

  • Wanneer moet ik een wijziging doorgeven?

    U moet een wijziging binnen 1 week doorgeven. Ook als er meer dan een week voorbij is, moet u de wijziging nog melden. Doet u dit niet, dan kan dit gevolgen hebben voor bijvoorbeeld de aansprakelijkheid van uw bedrijf. Uw wijziging geldt pas zodra deze is doorgevoerd in het Handelsregister. Eerder kunt u zich er niet op beroepen.

  • Moet ik langskomen bij de KvK om een inschrijving, uitschrijving of om een wijziging door te geven?

    U moet een afspraak maken bij de KvK als u een nieuwe eenmanszaak, maatschap, vof of cv wilt inschrijven of een bestaande wilt overnemen; als u uw rechtsvorm wilt wijzigen; en als u zich als nieuwe functionaris wilt inschrijven (zoals bestuurder, vennoot, maat of gevolmachtigde). U moet altijd eerst een formulier invullen. Op het formulier staat vermeld of u moet langskomen of niet.


    Vind het juiste formulier via inschrijven, wijzigen of uitschrijven

  • Hoe kan ik mijn eenmanszaak wijzigen in een bv?

    Als u een eenmanszaak wilt wijzigen in een bv, dan regelt u dat via de notaris.

Staat uw vraag er niet tussen?