Mijn KVK

Bekijk of wijzig de gegevens van je organisatie(s), check de UBO(s) van een organisatie en de LEI-registratie of start een nieuwe inschrijving.

Wat kun je doen wanneer je bent ingelogd bij Mijn KVK?

Bekijk organisaties en Handelsregistergegevens

We tonen een overzicht van de actieve organisaties waar je een functie vervult of waar je eigenaar van bent. Van deze organisaties kun je de Handelsregistergegevens bekijken.

Lees meer over het Handelsregister

UBO's bekijken

Een UBO (Ultimate Beneficial Owner) is de uiteindelijk belanghebbenden van een organisatie. Je kunt de UBO(s) van een organisatie bekijken wanneer je daarvoor bevoegd bent of wanneer je zelf bij de organisatie staat ingeschreven als UBO. 

Lees meer over UBO's

LEI-registratie bekijken

Een LEI (Legal Entity Identifier) is een code die een organisatie nodig heeft om te mogen handelen op de financiële markten. Bekijk de LEI-registratie van je organisatie(s) via Mijn KVK. 

Lees meer over LEI

Wijzigingen doorgeven

Per organisatie kun je een verzoek indienen voor het wijzigen van gegevens. Bijvoorbeeld het toevoegen van een handelsnaam.  

Lees meer over het wijzigen van gegevens

Nieuwe organisatie inschrijven

Schrijf snel een nieuwe eenmanszaak, vof, maatschap of andere organisatie in via Mijn KVK.

Lees meer over inschrijven 

Toekomstige ontwikkelingen

We zijn continu bezig met het verbeteren van onze diensten. Op dit moment werken we aan: 

  • het toevoegen van een afspraken module zodat je de inschrijving van een nieuwe organisatie sneller af kunt afronden. 
  • Toevoegen van concernrelaties aan het overzicht. 
  • Ontwikkeling van een berichtenbox voor statusupdates.  

Veelgestelde vragen

DigiD is nodig om je identiteit vast te stellen. Zo zorgen we ervoor dat alleen bevoegde personen toegang krijgen tot gegevens van een organisatie.

Op verschillende plekken op de website van KVK vind je een knop om in te loggen met DigiD. Klik je daarop, dan krijg je de keuze op welke manier je wil inloggen. Je kunt kiezen voor de DigiD app en een sms-controle. KVK gebruikt DigiD om je identiteit te controleren, zodat we zeker weten dat jij het bent die inlogt. 

Met de DigiD app 
Installeer de DigiD app op je mobiele telefoon of tablet. De eerste keer dat je de app gebruikt, moet je een code van vijf cijfers kiezen en invoeren. Onthoud deze code goed: steeds als je de DigiD app gebruikt, moet je die intypen.

Als je bij KVK.nl inlogt met de DigiD app, vraagt onze website je om een koppelcode van vier letters. Open de DigiD app op je telefoon of tablet, vraag daar om zo’n koppelcode en vul die letters in op KVK.nl. Dan moet je in de DigiD app een knop aanklikken om het inloggen op KVK.nl goed te keuren. Daarna kun je verdergaan op onze website.

Met sms-controle 
Log in op de website van DigiD met je DigiD-gebruikersnaam en wachtwoord. Voeg daar je mobiele of vaste nummer toe aan je DigiD-account en kies voor inloggen met sms-controle

Als je op de website van KVK.nl inlogt met DigiD kies je voor ‘Met sms-controle’. Dan stuurt DigiD je meteen een code in een sms (op je mobiel) of een gesproken bericht (op je vaste telefoon). Met die code log je in op KVK.nl.

Vraag een DigiD aan op de website www.digid.nl. Hiervoor heb je een burgerservicenummer (BSN) nodig.

Woon je buiten Nederland en heb je geen DigiD? Bekijk welke situatie voor jou van toepassing is.

  • Heb je de Nederlandse nationaliteit? Je kan een DigiD aanvragen. Op de website van DigiD staat hoe dit moet.
  • Heb je niet de Nederlandse nationaliteit maar wel de nationaliteit van een land binnen de Europese Economische Ruimte (EER)? Schrijf je eerst in bij de Registratie Niet-ingezetenen (RNI). Na inschrijving bij de RNI krijg je meteen een Burgerservicenummer (BSN) en kan je een DigiD aanvragen. Op de website van DigiD staat hoe dit moet.
  • Heb je een nationaliteit van buiten de Europese Economische Ruimte (EER)? Dan kun je geen gebruik maken van DigiD. Heb je een DigiD nodig om een afspraak te maken om je eenmanszaak of vof in te schrijven? Neem dan contact op met 088-585 15  85.

Dit kun je bekijken

  • Actieve organisaties.
  • Organisaties waarbij jij direct een functie vervult, volgens het Handelsregister. 
  • Organisaties waarbij jij geregistreerd staat als UBO. 

Dit kun je niet bekijken

  • Organisaties die zijn uitgeschreven in het Handelsregister. 
  • Organisaties waarvan we wettelijk geen gegevens mogen tonen. Bijvoorbeeld wanneer de organisatie onder bewind staat (de eigenaar van de organisatie mag niet meer zelf beslissen over geld of spullen van de organisatie).
  • Ben je gevolmachtigde of heb je een bv met een holdingstructuur? Dan kun je mogelijk van sommige organisaties waar je bij betrokken bent de gegevens niet zien.

Technische problemen

Soms worden organisaties niet getoond vanwege een technisch probleem. We doen ons best om deze zo snel mogelijk op te lossen. 

Je kunt UBO-gegevens bekijken als je:

  • zelf UBO van een organisatie bent. Je ziet dan alleen je eigen gegevens;
  • officieel voor een organisatie inschrijvingen, wijzigingen en uitschrijvingen in het Handelsregister mag doen. Je ziet dan de UBO-gegevens van deze organisatie.

Een LEI is een uniek nummer waarmee financiële toezichthouders (zoals de Autoriteit Financiële Markten) transacties wereldwijd volgen en, wanneer nodig, ingrijpen. Het doel is om de financiële markten transparanter te maken, beleggingsrisico's beter te beheersen en beleggers te beschermen. 

Organisaties die aandelen, obligaties of derivaten bezitten moeten een LEI hebben. Wanneer je geen LEI hebt kun je mogelijk niet langer aan- of verkopen op de beurs. Neem contact op met je bank of vermogensbeheerder om te bepalen of jouw organisatie een LEI nodig heeft. 

Nee, dat is niet mogelijk in Mijn KVK. Je kunt wel een uittreksel Handelsregister bestellen op KVK.nl. Je hebt hier in sommige gevallen een toegangscode voor nodig.