Waar wil je voor langskomen?
Veelgestelde vragen
Langskomen bij KVK kan alleen door vooraf een afspraak te maken. Veel zaken regel je makkelijke online. Check daarom eerst of een afspraak echt nodig is.
Je maakt een afspraak voor:
- Het inschrijven van een nieuwe eenmanszaak, maatschap, vof of cv.
- Het inschrijven van een stichting of vereniging met een onderneming/commerciële activiteiten.
- Het toevoegen van nieuwe functionarissen (zoals een bestuurder, vennoot, maat, gevolmachtigde). Let op: nieuwe functionarissen van stichtingen, verenigingen of VvE's zonder onderneming kunnen zich per post inschrijven.
- Het overnemen van een bestaand bedrijf.
- Het wijzigen van de rechtsvorm.
Een afspraak maak je door in te loggen met DigiD. Je plant zelf de datum, het tijdstip en de locatie. Een afspraak kun je maximaal 8 weken vooruit plannen. Je ontvangt per e-mail een bevestiging. Bewaar deze bevestiging goed. Deze heb je nodig om je aan te melden bij de aanmeldzuil in het kantoor. Niet elk kantoor heeft een receptie.
Plan een afspraak op tijd in. Op vrijwel alle locaties is het vaak druk, waardoor je niet altijd binnen een week terecht kunt.
Om langs te komen moet je een afspraak maken. Je kunt zelf het kantoor kiezen dat jou het beste uitkomt. Dat hoeft niet het kantoor in jouw regio of woonplaats te zijn. Je plant de afspraak eenvoudig online door in te loggen met DigiD. Een afspraak kun je maximaal 8 weken vooruitplannen.
Het hangt van je afspraak af hoe je deze annuleert of wijzigt.
Afspraak wijzigen voor inschrijven eenmanszaak of vof
Heb je een afspraak gemaakt om je eenmanszaak of vof in te schrijven? Dan annuleer je eerst de geplande afspraak en maak je daarna een nieuwe afspraak.
Je wijzigt of annuleert je geplande afspraak op de volgende manier:
- ga naar 'Mijn inschrijvingen'
- log in met DigiD
- klik in het overzicht op 'Afspraak annuleren'
- maak eventueel meteen een nieuwe afspraak
Alle andere afspraken
Wil je je afspraak annuleren? In de bevestigingsmail van jouw afspraak staat een link waarmee je je afspraak eenvoudig kunt annuleren.
Wil je de afspraak wijzigen? Annuleer eerst je huidige afspraak via de de link in de bevestigingsmail. Maak vervolgens online een nieuwe afspraak door in te loggen met DigiD.
Kun je de bevestigingsmail niet vinden? Check of deze in je map met spam of verwijderde mails staat.
Vraag een DigiD aan via www.digid.nl. Hiervoor is een burgerservicenummer (BSN) en de Nederlandse nationaliteit of de nationaliteit van een ander land uit de Europese Economische Ruimte (EER) vereist. Woon je buiten Nederland? Op de website van Nederland Wereldwijd staat hoe je in het buitenland een DigiD kunt aanvragen.