Inschrijven nieuwe vennoot of gevolmachtigde van een vof of cv

Voor het inschrijven van een nieuwe vennoot, gevolmachtigde van een vennootschap onder firma (vof) of een commanditaire vennootschap (cv).

1. Download het formulier

Formulier 10: 'inschrijving vennoot'
Formulier 13: 'inschrijving gevolmachtigde'

2. Vul het formulier in

Vul het formulier in. Op het formulier staat wie het formulier mag ondertekenen.

3. Controleer of de nieuwe of vertrekkende vennoot of gevolmachtigde een UBO is

Controleer of de nieuwe vennoot of gevolmachtigde een UBO is; dan moet deze persoon worden ingeschreven als UBO. Staat de vertrekkende vennoot of gevolmachtigde als UBO in het UBO-register en is deze persoon geen UBO meer? Schrijf de vertrekkende vennoot of gevolmachtigde dan uit via de UBO-opgave.

4. Ga naar KVK om je inschrijving af te ronden

  • De nieuwe vennoot of gevolmachtigde moet persoonlijk langskomen bij KVK om zich in te schrijven. Neem het ingevulde en ondertekende formulier mee en een geldig legitimatiebewijs. Op het formulier staat welke bewijsstukken je eventueel moet meenemen. Als de functionaris of gevolmachtigde een rechtspersoon is, stuur dan het formulier en aanvullende bewijsstukken op.
  • Let op: als de vennoot een buitenlandse vennootschap of rechtspersoon is, moet je daarvan een bewijs van registratie in het Handelsregister meenemen dat niet meer dan één maand oud is.
  • Voor een bezoek aan KVK moet je een afspraak maken. Bij je bezoek controleert een medewerker van KVK je legitimatie en of je aan de voorwaarden voldoet om je in te schrijven.

Maak online een afspraak om je inschrijving af te ronden

Veelgestelde vragen

Hoe snel we je wijziging verwerken, hangt af van hoe je je wijziging aan ons doorgeeft. 

  • Geef je de wijziging online door? Dan verwerken we die binnen 2 werkdagen.
  • Geef je de wijziging per post door? Dan verwerken we die na ontvangst binnen 10 werkdagen.

We nemen contact met je op als de wijziging niet juist of onvolledig is. 

Na verwerking van je wijziging in het Handelsregister krijg je een officiële bevestiging per brief (Awb-brief),  of digitaal via je Berichtenbox voor bedrijven. Dien je de wijziging online in? Dan ontvang je ook een bevestiging via e-mail. 

Tussen het moment van ontvangst van je wijziging en de verwerking ervan kunnen we geen informatie geven over de status van de verwerking. 

Geef je een wijziging door voor een datum in de toekomst? Dan zie je de wijziging pas op die datum in het Handelsregister. Het Handelsregister geeft namelijk altijd de actuele situatie weer.