Veelgestelde vragen


    Wijziging doorgeven

    • Hoe kan ik de SBI-code van mijn bedrijf wijzigen?

      Een SBI-code is altijd gekoppeld aan de geregistreerde ondernemingsactiviteiten. Zijn uw ondernemingsactiviteiten gewijzigd, dan geeft u dat door met een wijzigingsformulier. Na het invullen van het formulier, print u het formulier en stuurt dit samen met een kopie van een geldig legitimatiebewijs van de ondertekenaar op naar het postadres van de KvK.

      De KvK kent een SBI-code toe aan de bedrijfsactiviteit. Het is ook mogelijk dat u zelf een SBI-code opgeeft op het wijzigingsformulier. De KvK checkt dan of de door u gewenste SBI-code past bij uw bedrijfsactiviteiten.

      Staan uw ondernemingsactiviteiten correct vermeld, maar is de bijbehorende SBI-code niet goed, neemt u dan telefonisch contact met ons op (088-585 1585, optie 2 in het keuzemenu) om dit te laten corrigeren.
    • Hoe geef ik een adreswijziging door?

      Een adreswijziging geeft u snel en eenvoudig door met dit formulier. U vult het formulier digitaal in, daarna moet u het printen, ondertekenen en opsturen. U kunt voor deze wijziging niet langskomen bij de Kamer van Koophandel.

    • Wat doe ik bij overlijden?

      Na het overlijden van een naaste hebben nabestaanden veel zaken te regelen. Als de overledene ingeschreven is in het Handelsregister moet ook opgave worden gedaan aan de Kamer van Koophandel.

      Wie opgave kan doen en welke documenten nodig zijn kan per situatie verschillen. Wij willen u graag helpen bij het doen van de juiste opgave. U kunt hiervoor een email sturen naar: nabestaandendesk@kvk.nl.
      Vermeld in uw email s.v.p. uw naam, telefoonnummer en om welke inschrijving (KvK-nummer) het gaat. Eén van onze medewerkers neemt vervolgens zo spoedig mogelijk contact met u op.

    • Waar meld ik dat gegevens van een ander vermoedelijk niet kloppen?

      U denkt dat een registratie van een ander bedrijf of organisatie in het Handelsregister niet (helemaal) klopt? Geef dit door via een meldingsformulier op onze website.

      Zorg dat uw melding volledig is. Anonieme en onvolledige meldingen mag de Kamer van Koophandel niet in behandeling nemen.

      Soms neemt de Kamer van Koophandel contact met u op voor nadere informatie. De afhandeltijd van een melding hangt af van de tijd die nodig is het onderzoek goed uit te voeren. Soms is één telefoontje genoeg, maar soms moet er meer bewijsmateriaal worden verzameld. Hiervoor gelden wettelijke regels. Het kan lange tijd in beslag nemen. Zeker als het lastig is om contact te leggen met het betreffende bedrijf. Dan is er correspondentie nodig en moeten er vaak meerdere personen (bv. vennoten en eigenaren) worden benaderd. Ook vinden er checks plaats in systemen van andere instanties zoals het Kadaster of de Basisregistratie Personen.
    • Met welk formulier kan ik een wijziging doorgeven?

      Geef via dit formulier uw wijziging door.