Inschrijven eigenaar of gevolmachtigde eenmanszaak

Voor het inschrijven van een nieuwe gevolmachtigde voor de eenmanszaak gebruik je formulier 13.

Als de eigenaar van een eenmanszaak overlijdt en je wilt een nieuwe mede-eigenaar inschrijven, dan gebruik je formulier 12. Vaak komt er nog meer bij kijken. Neem daarom contact op met KVK, zodat wij je kunnen adviseren.

1. Download het formulier

Formulier 13: 'inschrijving gevolmachtigde'
Formulier 12: 'inschrijving overige functionarissen'

2. Vul het formulier in

Vul het formulier in. Op het formulier staat wie het formulier mag ondertekenen.

3. Ga naar KVK om je inschrijving af te ronden

  • De functionaris of gevolmachtigde moet persoonlijk langskomen bij KVK om zich in te schrijven. Neem het ingevulde en ondertekende formulier mee en een geldig identiteitsbewijs. Op het formulier staat welke bewijsstukken je eventueel moet meenemen.
  • Voor een bezoek aan KVK moet je een afspraak maken. Bij je bezoek controleert een medewerker van KVK je identificatie en of je aan de voorwaarden voldoet om je in te schrijven.

Maak online een afspraak om je inschrijving af te ronden

Veelgestelde vragen

Hoe snel we je wijziging verwerken, hangt af van hoe je deze aan ons doorgeeft. Een wijziging die je online doorgeeft, verwerken we sneller dan een wijziging per post. Check de verwerkingstijden op onze website. Volg de behandeling van je online wijziging in Mijn KVK.

Wijziging klopt niet
We nemen contact met je op als de wijziging niet klopt.

Ingangsdatum in de toekomst
Geef je een wijziging door met een ingangsdatum in de toekomst? Dan zie je de wijziging pas op die datum in het Handelsregister. Voor het UBO-register kun je geen wijzigingen doorgeven met een ingangsdatum in de toekomst.

Bevestiging
Na verwerking van je wijziging in het Handelsregister en/of het UBO-register krijg je een bevestiging per brief, of digitaal via je Berichtenbox voor bedrijven. Doe je de wijziging online? Dan krijg je ook een bevestiging via e-mail.​​​​​​