Informeren en adviseren
- 3 mei 2023
- Bijgewerkt 18 mrt 2023
- 1 min
- Runnen en groeien
We werken voor ondernemers. Op basis van hun behoeften ontwikkelen en leveren we (binnen ons wettelijke kader) onze informatie- en adviesdiensten om hen te ondersteunen. Dit doen we vanuit onze expertise, onderzoeksdata en met het Handelsregister als belangrijke bron. We stemmen onze dienstverlening daarbij af op de specifieke wensen van de segmenten; starters, zzp’ers, klein mkb, groot mkb en corporate accounts.
Over diverse thema’s
Informatie clusteren we op thema’s die voor ondernemers belangrijk zijn; starten en overnemen, innovatie, internationaal ondernemen, wet- en regelgeving, financiering en fraude. Via aansprekende praktijkvoorbeelden maken we ondernemers bewust van kansen met nieuwe (digitale) technologieën zoals Big Data, Cloud Computing en Internet of Things (IoT) maar ook van de gevaren van bijvoorbeeld cybercrime. We voorzien ondernemers tijdig van relevante (overheids)informatie, met name over gewijzigde wet- en regelgeving, en vertalen dit naar de alledaagse praktijk. Ook helpen we bij het ontwikkelen van hun ondernemersvaardigheden, met het accent op geldzaken en fraudebestrijding.
Via online en offline kanalen
Ondernemers kunnen via een kanaal naar keuze in contact komen met KVK. Het online kanaal is ons belangrijkste servicekanaal voor de makkelijke en snelle toegang tot informatie en advies. Denk aan onze website KVK.nl, het Digitale Ondernemersplein, diverse apps en online tools zoals de KVK Krachtmeting en de Export Nieuwe Markten-tool. Chat en social media zetten we in voor persoonlijk contact met de ondernemer. Via onze offline kanalen, zoals regionale bijeenkomsten of seminars, bieden we op maat gemaakte informatie en advies aan om ondernemers te helpen bij hun vraagstukken. Daarbij faciliteren we contacten tussen ondernemers zodat ze ervaring en kennis kunnen delen.