Afspraak: eigen bedrijf inschrijven

Voor jezelf beginnen en je eigen bedrijf inschrijven? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Voordat je inschrijving definitief is, zijn er wel een aantal zaken waar je rekening mee moet houden.

Wel of geen afspraak nodig?

Voor het inschrijven van de volgende rechtsvormen heb je een afspraak nodig:

  • vennootschap onder firma (vof)
  • maatschap
  • commanditaire vennootschap (cv)

De notaris regelt meestal de inschrijving van de volgende rechtsvormen:

  • besloten vennootschap (bv)
  • naamloze vennootschap (nv)
  • coöperatie

Stappen om in te schrijven

  1. Check, indien nodig, de criteria van een eigen bedrijf.
  2. Vul online zo volledig mogelijk het inschrijfformulier in.
  3. Plan hieronder een afspraak in.
  4. Neem, indien nodig, een kopie van je huur- of koopovereenkomst mee.
  5. Neem een officieel bewijs van je privé-adres mee als je in het buitenland woont.
  6. Neem, indien van toepassing, een exemplaar van het cv-, vof-, maatschaps- of franchisecontract mee. Deze moeten door twee partijen getekend zijn.
  7. Voltooi je inschrijving bij een KVK-kantoor.

Let op! Je kunt geen tweede eenmanszaak inschrijven. Je kunt wel wijzigingen doorgeven voor je huidige eenmanszaak. Zoals nieuwe activiteiten, een extra handelsnaam of een nevenvestiging.

Je afspraak

  • Je kunt bij ieder KVK-kantoor een afspraak maken.
  • Plan je afspraak ruim in. Door drukte bij KVK kan de wachttijd oplopen.
  • De afspraak duurt maximaal 50 minuten.
  • Je betaalt eenmalig € 50 aan inschrijfkosten. Deze kun je betalen met je pinpas of creditcard.

Een afspraak maken

InfoPage