1. Neem contact op met het UWV of de gemeente als je een uitkering hebt.
Wil je een onderneming starten en heb je een uitkering? Bespreek dan eerst je plannen met het UWV. Of, als je een bijstandsuitkering hebt, met je gemeente.
2. Lees je in over privacy
KVK registreert de gegevens van jouw eenmanszaak in het Handelsregister en verschillende klantsystemen. Bekijk onze privacypagina voor meer informatie.
Hoe schrijf ik mijn vennootschap onder firma (vof) in?
1. Log in met DigiD
Log via bovenstaande knop in met DigiD. Let op: bepaal eerst met je vennoten wie de inschrijving gaat starten. De persoon die de inschrijving doet moet een van de vennoten zijn. Zijn niet alle vennoten natuurlijke personen (personen van vlees en bloed)? Schrijf je vof dan hier in.
2. Vul het inschrijfformulier in
Vul stapsgewijs alle onderdelen in van het digitale inschrijfformulier.
3. Controleer je gegevens
Controleer het overzicht van alle gegevens die je hebt ingevuld. Je hebt een correct en compleet ingevuld formulier nodig om een afspraak te maken en je bedrijf in te schrijven.
4. Maak een afspraak
Als je het inschrijfformulier 100% hebt ingevuld kun je direct online een afspraak maken bij een KVK-kantoor naar keuze.
Over de afspraak
Voor je afspraak geldt het volgende:
Je kunt bij ieder KVK-kantoor een afspraak maken.
Alle vennoten moeten persoonlijk langskomen om zich te legitimeren met een geldig legitimatiebewijs.
Een KVK-medewerker controleert jullie legitimatie en alle ingevulde formulieren om te zien of je inschrijving compleet is.
Je betaalt een inschrijfvergoeding. Let op: je kunt alleen betalen met je mobiel, door de QR-code op de factuur te scannen.
Veelgestelde vragen over inschrijven vof
Alleen een van de vennoten kan de inschrijving doen. Je kunt iemand anders wel helpen bij de inschrijving, maar een vennoot moet zelf inloggen met zijn of haar eigen DigiD.
Bekijk hieronder welke situatie voor jou van toepassing is:
Ik heb de Nederlandse nationaliteit
Bekijk dan hieronder de vraag 'Ik heb nog geen DigiD. Hoe vraag ik er een aan?' met uitleg hoe je een DigiD aanvraagt.
Dan kun je geen gebruik maken van DigiD. Neem contact op met 088-5851585.
Het formulier dat je moet invullen voor het inschrijven van een vof neemt je stap voor stap mee door alle vragen. Het wordt je dus zo eenvoudig mogelijk gemaakt. Zie je er toch tegenop? Vraag dan iemand die je kent om hulp. Zo kunnen jullie overleggen als het toch niet helemaal duidelijk is.
Staat je vraag er niet bij? Meer veelgestelde vragen vind je op onze Hulp en contact pagina. Hier staat ook vermeld hoe je contact met ons kan opnemen.
Veelgestelde vragen over DigiD
Als je je DigiD wachtwoord bent vergeten moet je een nieuwe instellen.
Via e-mail én sms of via brief
Ga naar de site van DigiD. Vul hier je burgerservicenummer (BSN) en gebruikersnaam in. Je kunt je wachtwoord nu op 2 manieren herstellen:
Via e-mail én sms (e-mailadres en telefoonnummer zijn aan uw DigiD toegevoegd)
Via een brief. Dit duurt 3 werkdagen.
Via DigiD
Heb je een geactiveerde DigiD app en kunt je hiermee nog wel inloggen? Dan kun je je wachtwoord direct herstellen via de DigiD app: