Inschrijven en afspraak maken vof

Start of ga verder met je inschrijving. Of maak een afspraak om je inschrijving af te ronden.

Voordat je gaat inschrijven

Neem de volgende punten door.

1. Neem contact op met het UWV of de gemeente als je een uitkering hebt.

Wil je een onderneming starten en heb je een uitkering? Bespreek dan eerst je plannen met het UWV. Of, als je een bijstandsuitkering hebt, met je gemeente.

2. Lees je in over privacy

KVK registreert de gegevens van jouw eenmanszaak in het Handelsregister en verschillende klantsystemen. Bekijk onze privacypagina voor meer informatie.

Hoe schrijf ik mijn vennootschap onder firma (vof) in?

1. Log in met DigiD

Log via bovenstaande knop in met DigiD. Let op: bepaal eerst met je vennoten wie de inschrijving gaat starten. De persoon die de inschrijving doet moet een van de vennoten zijn. Zijn niet alle vennoten natuurlijke personen (personen van vlees en bloed)? Schrijf je vof dan hier in.

2. Vul het inschrijfformulier in

Vul stapsgewijs alle onderdelen in van het digitale inschrijfformulier.

3. Controleer je gegevens

Controleer het overzicht van alle gegevens die je hebt ingevuld. Je hebt een correct en compleet  ingevuld formulier nodig om een afspraak te maken en je bedrijf in te schrijven.

4. Maak een afspraak

Als je het inschrijfformulier 100% hebt ingevuld kun je direct online een afspraak maken bij een KVK-kantoor naar keuze.

Over de afspraak

Voor je afspraak geldt het volgende:

  • Je kunt bij ieder KVK-kantoor een afspraak maken.
  • Alle vennoten moeten persoonlijk langskomen om zich te legitimeren met een geldig legitimatiebewijs.
  • Een KVK-medewerker controleert jullie legitimatie en alle ingevulde formulieren om te zien of je inschrijving compleet is.
  • Je betaalt eenmalige inschrijfkosten. (Let op! Je kunt alleen met pin, mobiel of creditcard betalen).

Veelgestelde vragen over inschrijven vof

Alleen een van de vennoten kan de inschrijving doen. Je kunt iemand anders wel helpen bij de inschrijving, maar een vennoot moet zelf inloggen met zijn of haar eigen DigiD.

Bekijk hieronder welke situatie voor jou van toepassing is:
 

Ik heb de Nederlandse nationaliteit 

Bekijk dan hieronder de vraag 'Ik heb nog geen DigiD. Hoe vraag ik er een aan?' met uitleg hoe je een DigiD aanvraagt.


Ik heb niet de Nederlandse nationaliteit maar wel de nationaliteit van een land binnen de Europese Economische Ruimte (EER)

Volg dan de volgende stappen:

  • Doe  je Registratie Niet-ingezetenen (RNI).
  • Na je RNI krijg je meteen een Burgerservicenummer (BSN)
  • Met je BSN vraag je een DigiD aan. Bekijk hieronder de vraag 'Ik heb nog geen DigiD. Hoe vraag ik er een aan?' met uitleg hoe je een DigiD aanvraagt.

Ik heb een nationaliteit van buiten de Europese Economische Ruimte (EER)

Dan kun je geen gebruik maken van DigiD. Neem contact op met 088-5851585.

Het formulier dat je moet invullen voor het inschrijven van een vof neemt je stap voor stap mee door alle vragen. Het wordt je dus zo eenvoudig mogelijk gemaakt. Zie je er toch tegenop? Vraag dan iemand die je kent om hulp. Zo kunnen jullie overleggen als het toch niet helemaal duidelijk is.

Staat je vraag er niet bij? Meer veelgestelde vragen vind je op onze Hulp en contact pagina. Hier staat ook vermeld hoe je contact met ons kan opnemen. 

Veelgestelde vragen over DigiD

Als je je DigiD wachtwoord bent vergeten moet je een nieuwe instellen. 

Via e-mail én sms of via brief

Ga naar de site van DigiD. Vul hier je burgerservicenummer (BSN) en gebruikersnaam in. Je kunt je wachtwoord nu op 2 manieren herstellen: 

  • Via e-mail én sms (e-mailadres en telefoonnummer zijn aan uw DigiD toegevoegd)
  • Via een brief. Dit duurt 3 werkdagen.

 

Via DigiD

Heb je een geactiveerde DigiD app en kunt je hiermee nog wel inloggen? Dan kun je je wachtwoord direct herstellen via de DigiD app:

  • Ga naar ‘Mijn DigiD’ en log in met de DigiD app.
  • Kies ‘Wachtwoord wijzigen/opnieuw instellen’.
  • Kies voor: ‘Ik weet mijn huidige wachtwoord niet meer en wil mijn wachtwoord opnieuw instellen via de DigiD app’ en klik op ‘Volgende’.
  • Voer je nieuwe wachtwoord 2 keer in en klik op ‘Wachtwoord opslaan’.
  • Open de DigiD app en druk op ‘Start’.
  • Een koppelcode verschijnt in de DigiD app.
  • Voer de koppelcode in op je computer/laptop en klik op ‘Volgende’.
  • Scan de QR-code met de DigiD app en bevestig je keuze.
  • Voer je pincode in op de DigiD app. Je nieuwe wachtwoord is nu ingesteld.
Als je niet kunt inloggen met DigiD kan dat komen door:
  • Verkeerde gebruikersnaam of wachtwoord: controleer of je de juiste gegevens gebruikt. Let op hoofdletters en kleine letters.
  • Je DigiD is niet geactiveerd. Activeer eerst je DigiD met de activeringscode die je per brief hebt ontvangen.
  • Je DigiD is geblokkeerd. Wacht tot de blokkade is opgeheven en probeer het opnieuw (na 15 minuten).
  • Je DigiD is verlopen omdat je deze 3 jaar niet hebt gebruikt. Vraag opnieuw een DigiD aan.

Als je je gebruikersnaam voor DigiD bent vergeten moet je een nieuwe DigiD aanvragen. Dit doe je via de site van DigiD.

Vraag DigiD aan via www.digid.nl. Dit doe je met een burgerservernummer (BSN).

Woon je buiten Nederland? Op de website van Nederland Wereldwijd staat hoe je in het buitenland DigiD kunt aanvragen. Hiervoor heb je een BSN en de Nederlandse nationaliteit, of de nationaliteit van een ander land uit de Europese Economische Ruimte (EER) nodig.

Staat jouw vraag over DigiD hier niet bij? Kijk dan op de site van DigiD voor meer veelgestelde vragen en antwoorden.