Inschrijven eenmanszaak
- 23 sep 2019
- Bijgewerkt 14 feb 2023
- 1 min
Het inschrijven van een eenmanszaak bestaat uit 3 stappen. Controleer eerst of je aan de benodigde criteria voldoet en je je moet inschrijven.
Moet ik mijn bedrijf inschrijven?
Stap 1: bereid je inschrijving voor
Vul het digitale inschrijfformulier zo volledig mogelijk in. Daarmee kunnen wij je zo goed mogelijk van dienst zijn als je langskomt op een kantoor om je inschrijving definitief te maken.
Stap 2: maak een afspraak
Je moet persoonlijk langskomen bij KVK om je inschrijving af te ronden. Heb je het inschrijfformulier volledig ingevuld? Na het invullen van je gegevens ontvang je een bevestigingsmail met een link om een afspraak te maken.
Stap 3: voltooi je inschrijving op een KVK-kantoor
Tijdens je afspraak controleert een KVK-medewerker je legitimatie en bekijkt hij of zij of je aan de inschrijfvoorwaarden voldoet.
Kosten voor inschrijving
- Je betaalt een inschrijfvergoeding. Let op: je kunt alleen betalen met je mobiel, door de QR-code op de factuur te scannen.
- Je kunt meteen een uittreksel uit het Handelsregister aanschaffen als bewijs van inschrijving. Sommige banken en groothandels vragen om een uittreksel.