Terugmelden verkeerde UBO-gegevens
- Bijgewerkt 28 augustus 2025
- 1 min
- Veilig zakendoen
Werk je bij een organisatie die zich moet houden aan de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft)? Of bij een organisatie die onderzoek doet naar bijvoorbeeld fraude of het betalen van terrorisme? Dan gebruik je vaak gegevens uit het UBO-register. Zie je dat UBO-gegevens niet kloppen of niet compleet zijn? Dan moet je dit doorgeven aan KVK. Dat heet ‘terugmelden’.
Je meldt bijvoorbeeld UBO's die niet in het UBO-register staan. Of mensen die wel in het register staan, maar geen UBO zijn. Een terugmelding doe je ook als er een verkeerd belang bij een UBO staat. Of als de grootte van dat belang niet klopt.
Inloggen voor terugmelden
Heb je al een KVK-account en toestemming voor terugmelden om verkeerde UBO-gegevens door te kunnen geven? Log dan in om een terugmelding te doen. Anders vraag je eerst toegang aan.
Toegang aanvragen
Voor het doorgeven van verkeerde UBO-gegevens heb je een KVK-account en toestemming voor terugmelden nodig. Bekijk hieronder hoe je dit regelt.
KVK-account aanmaken
Voor het doorgeven van verkeerde UBO-gegevens heb je een KVK-account met een toegangscode nodig. Heb je die niet? Maak dan een KVK-account aan. Vraag daarna toestemming voor terugmelden aan.
Toestemming aanvragen
Toestemming voor het terugmelden van verkeerde UBO-gegevens vraag je aan in vijf stappen:
-
Download het aanvraagformulier. Vraag je toestemming voor meer dan vier personen aan? Download dan ook de registratielijst.
- Vul het aanvraagformulier digitaal in. Ook de registratielijst, als dat nodig is.
- Print het aanvraagformulier. Ook de registratielijst, als dat nodig is.
- Onderteken het aanvraagformulier met pen.
- Stuur het ondertekende aanvraagformulier en een kopie van je identiteitsbewijs via de post naar KVK. Stuur ook de registratielijst mee, als dat nodig is. Op het aanvraagformulier staat alle informatie over het versturen van je aanvraag. Lees dit goed door.