Hoe kun je betalen?

Een bestelling kun je op verschillende manieren betalen.

Direct online betalen

Factuur per e-mail 

Heb je een factuur per e-mail ontvangen? Dan betaal je de factuur direct via de 'Betaal direct' knop in de e-mail naar iDEAL.

Factuur per post 

Heb je een factuur per post ontvangen? Gebruik dan de QR-code onderaan de brief. Scan deze met je telefoon. Hiermee ga je naar online betalen via iDeal of creditcard.  

Bestelling op kvk.nl 

Heb je een uittreksel besteld op onze website zonder in te loggen? Dan reken je direct af met iDEAL of creditcard. Let op: hiervan ontvang je geen factuur of betaalbevestiging.  

Automatische incasso 

Toestemming regel je via het betaalportaal. Je kunt hier vanuit de e-mail met de factuur naar toe. Klik op 'machtigen voor automatische incasso'.  Let op dat de automatische incasso pas ingaat bij een volgende factuur en dat je openstaande factuur nog via de knop direct betalen moet betalen. 

Heb je een toegangscode? Log dan in en vraag automatische incasso aan.   

Twikey 

Voor het afgeven van een machtiging voor automatische incasso werkt KVK samen met Twikey. Twikey registreert de machtiging en zorgt ervoor dat de incasso bij de banken kan worden verwerkt. Met het afgeven van deze machtiging ga je akkoord met deze voorwaarden van Twikey. 

Handmatige betaling 

Je kan ook de factuur voldoen door een overschrijving te doen op onze bankrekening. De gegevens hiervoor vind je op de factuur. Bekijk hier onze bankgegevens.

Met tegoed 

Om producten uit het Handelsregister te kopen heb je, in de meeste gevallen, een toegangscode nodig. Met deze code maak je een account aan. Eenmaal ingelogd op je account kun je tegoed storten via iDEAL of creditcard. Hiervan ontvang je geen factuur.  

Bestel een product en kies bij 'Betaalwijze' voor KVK-account om af te rekenen met tegoed.   

Goed om te weten 

Betalen met tegoed gaat op termijn stoppen. De opties die daarna overblijven kun je hierboven terugvinden. Pas via je inlogcode de betaalwijze vast aan.  

Veelgestelde vragen over betalen

Het betaalportaal is een online omgeving. Hier kun je: 

  • Jouw openstaande facturen inzien.

  • Alle facturen vanaf 04-06-2025 inzien en downloaden.

  • Openstaande facturen direct betalen.

  • Een machtiging voor automatische incasso afgeven en wijzigen.

  • Controleren of jouw betaling juist is verwerkt.

  • Het e-mailadres voor het ontvangen van facturen zelf aanpassen. 

Het Betaalportaal hoort nu nog niet bij MijnKVK. In de toekomst komt dit allemaal op één plek. 

Ontvang je de facturen per e-mail? Ga dan via de knop in de e-mail naar het betaalportaal. 

Ontvang je de facturen per post? Log in met je toegangscode en klik op ‘Digitale factuur aanvragen’ op je Mijn account pagina.  Na twee weken ontvang je je facturen per e-mail. Via de knop in de e-mail kom je in het betaalportaal.

Heb je nog geen toegangscode voor het bestellen van producten? Vraag die dan aan. Wil je dat niet? Of wil je geen digitale facturen? Neem dan contact met ons op. Je krijgt dan eenmalig een e-mail die je toegang geeft tot het betaalportaal. 

Krijg je de facturen al per e-mail? 
Ga dan via de link in de e-mail naar het betaalportaal. Hier kan je de eerdere machtiging intrekken en een nieuwe machtiging afgeven voor het betalen van nieuwe openstaande facturen. 


Heb je een toegangscode voor het online inzien van gegevens? 
Log dan in met de toegangscode en geef het nieuwe bankrekeningnummer door.


Ontvang je de facturen per post en heb je geen toegangscode? 
Stuur een e-mail naar debiteuren@kvk.nl en zet daarin:

  • je KVK-inschrijfnummer
  • je oude IBAN
  • je nieuwe IBAN
  • naam van de contactpersoon
  • telefoonnummer en e-mailadres van de contactpersoon

 

Ontvang je onze facturen digitaal en is het e-mailadres gewijzigd? In de e-mail met de factuur kan je via de knop 'Bekijk online het factuurdossier' je eigen facturatie gegevens inzien. Klik op 'contactgegevens bewerken' om je gegevens te wijzigen. Je ontvangt hier een bevestiging van op het oude e-mailadres.  

Let op: het e-mailadres waarop je facturen ontvangt kan verschillen van het e-mailadres waarmee je in het Handelsregister geregistreerd staat. Heb je het e-mailadres waarmee je in het Handelsregister geregistreerd staat aangepast? Dan wordt het e-mailadres waarop je facturen ontvangt niet automatisch aangepast.  

Hoe je het factuuradres wijzigt hangt af van hoe je je facturen ontvangt. 

Facturen per post

Het factuuradres is altijd hetzelfde als het geregistreerde bezoek- of postadres van je bedrijf of organisatie in het Handelsregister. We passen het factuuradres meestal automatisch aan als je de adreswijziging van je bedrijf of organisatie aan ons doorgeeft. Dit doe je via Mijn KVK of via Wijzigen. Volg de stappen en verstuur de gegevens online.

Is het factuuradres door ons niet aangepast? Meld dit via stel een vraag online op onze website. Kies het onderwerp 'Bestellingen en facturen'. Geef het nieuwe én oude factuuradres door.

Digitale facturen

Ontvang je onze facturen digitaal en is het e-mailadres gewijzigd? Vanuit de e-mail die je hebt ontvangen met jouw factuur ga je naar het betaalportaal. Bij contactgegevens kun je het e-mailadres wijzigen. Je krijgt hiervan een bevestiging op jouw oude e-mailadres.

Vraag een kopiefactuur aan via stel een vraag online. Vermeld het factuurnummer en je (bedrijfs)gegevens. Je krijgt de factuur in pdf-formaat per e-mail.

Krijg je de facturen al per e-mail? Dan kan je via de knop 'ga naar betaalportaal' de openstaande facturen direct inzien. Let op: hierin zitten de facturen vanaf 31-05-2025.

Betaal je de bestelling direct met iDEAL of creditcard? Dan is je bestelling anoniem en kunnen wij geen kopiefactuur sturen.
Gebruik het afschrift van je bank of creditcard als betaalbewijs. Over onze producten en diensten betaal je geen btw.

Heb je teveel tegoed gestort? Vraag het terug door het retourformulier in te vullen.