Hoe kun je betalen?
- Bijgewerkt 4 juni 2025
- 1 min
Een bestelling kun je op verschillende manieren afrekenen.
Direct online betalen
Factuur per e-mail
Heb je een factuur per e-mail ontvangen? Dan kan je direct via de 'Betaal direct' knop in de e-mail naar iDeal. Hier kun je de factuur direct betalen.
Factuur per post
Heb je een factuur per post ontvangen? Gebruik dan de QR-code onderaan de brief. Scan deze met je telefoon. Hiermee ga je naar online betalen via iDeal of creditcard.
Bestelling op kvk.nl
Heb je een uittreksel besteld op onze website zonder in te loggen dan reken je direct af met iDeal of creditcard. Let op: hiervan ontvang je geen factuur of betaalbevestiging.
Automatische incasso
Toestemming regel je via het betaalportaal. Je kunt hier vanuit de e-mail met de factuur naar toe. Klik op 'machtigen voor automatische incasso'. Let op dat de automatische incasso pas ingaat bij een volgende factuur en dat je openstaande factuur nog via de knop direct betalen moet betalen.
Heb je een toegangscode? Log dan in en vraag automatische incasso aan.
Twikey
Voor het afgeven van een machtiging voor automatische incasso werkt KVK samen met Twikey. Twikey registreert de machtiging en zorgt ervoor dat de incasso bij de banken kan worden verwerkt. Met het afgeven van deze machtiging ga je akkoord met deze voorwaarden van Twikey.
Handmatige betaling
Je kan ook de factuur voldoen door een overschrijving te doen op onze bankrekening. De gegevens hiervoor vind je op de factuur. Bekijk hier onze bankgegevens.
Met tegoed
Om producten uit het Handelsregister te kopen heb je, in de meeste gevallen, een toegangscode nodig. Met deze code maak je een account aan. Eenmaal ingelogd op je account kun je tegoed storten via iDeal of creditcard. Hiervan ontvang je geen factuur.
Bestel een product en kies bij 'Betaalwijze' voor KVK-account om af te rekenen met tegoed.
Goed om te weten
Betalen met tegoed gaat op termijn stoppen. De opties die daarna overblijven kun je hierboven terugvinden. Pas via je inlogcode de betaalwijze vast aan.
Veelgestelde vragen over betalen
Het betaalportaal is een online omgeving. Hier kun je:
-
jouw openstaande facturen inzien;
-
alle facturen vanaf 02-06-2025 inzien en downloaden;
-
openstaande facturen direct betalen;
-
een machtiging voor automatische incasso afgeven en wijzigen;
-
controleren of jouw betaling juist is verwerkt;
-
het e-mailadres voor het ontvangen van facturen zelf aanpassen.
Op dit moment valt het betaalportaal niet onder MijnKVK. In de toekomst voegen we beide omgevingen samen.
Ontvang je de facturen per e-mail? Dan zie je in de mail een link om direct naar het betaalportaal te gaan. Ontvang je deze nog per post? Dan kun je nu direct digitale facturen aanvragen.
Krijg je de facturen al per e-mail? Ga dan via de e-mail naar het betaalportaal. Hierin kan je de eerdere machtiging intrekken. Bij een nieuwe openstaande factuur kan je de machtiging afgeven op de juiste rekening.
Krijg je de facturen per post? Log dan met de toegangscode en geef het nieuwe bankrekeningnummer door. Lukt dit niet, neem dan contact met ons op via Stel een vraag online.
Ontvang je onze facturen digitaal en is het e-mailadres gewijzigd? In de e-mail met de factuur kan je via de knop 'Bekijk online het factuurdossier' je eigen facturatie gegevens inzien. Klik op 'contactgegevens bewerken' om je gegevens te wijzigen. Je ontvangt hier een bevestiging van op het oude e-mailadres.
Let op: het e-mailadres waarop je facturen ontvangt kan verschillen van het e-mailadres waarmee je in het Handelsregister geregistreerd staat. Heb je het e-mailadres waarmee je in het Handelsregister geregistreerd staat aangepast? Dan wordt het e-mailadres waarop je facturen ontvangt niet automatisch aangepast.
Hoe je het factuuradres wijzigt hangt af van hoe je je facturen ontvangt.
Facturen per post
Het factuuradres is altijd hetzelfde als het geregistreerde bezoek- of postadres van je bedrijf of organisatie in het Handelsregister. We passen het factuuradres meestal automatisch aan als je de adreswijziging van je bedrijf of organisatie aan ons doorgeeft. Dit doe je via Mijn KVK of via Wijzigen. Volg de stappen en verstuur de gegevens online.
Is het factuuradres door ons niet aangepast? Meld dit via stel een vraag online op onze website. Kies het onderwerp 'Bestellingen en facturen'. Geef het nieuwe én oude factuuradres door.
Digitale facturen
Ontvang je onze facturen digitaal en is het e-mailadres gewijzigd? Vanuit de e-mail die je hebt ontvangen met jouw factuur ga je naar het betaalportaal. Bij contactgegevens kun je het e-mailadres wijzigen. Je krijgt hiervan een bevestiging op jouw oude e-mailadres.
Vraag een kopiefactuur aan via stel een vraag online. Vermeld het factuurnummer en je (bedrijfs)gegevens. Je krijgt en e-mail waarmee je naar het betaalportaal kan.
Krijg je de facturen per e-mail? Dan kan je via de knop 'bekijk online het factuurdossier' de facturen direct inzien. Let op: hierin zitten de facturen die vanaf 31-05-2025 openstaan.
Betaal je de bestelling direct met iDEAL of creditcard? Dan is je bestelling anoniem en kunnen wij geen kopiefactuur sturen. Gebruik het afschrift van je bank of creditcard als betaalbewijs. Over onze producten en diensten betaal je geen btw.
Heb je teveel tegoed gestort? Vraag het terug door het retourformulier in te vullen.