Inschrijven functionaris buitenlandse rechtsvorm

Voor het inschrijven van bijvoorbeeld een bestuurder, vennoot of gevolmachtigde van een buitenlandse rechtsvorm.

1. Download het formulier

Formulier 11: 'inschrijving functionaris voor een rechtspersoon'
Formulier 10: 'inschrijving vennoot'
Formulier 13: 'inschrijving gevolmachtigde'

2. Formulier opsturen of langskomen bij KVK?

Langskomen bij KVK

  • Een vennoot, bestuurder of gevolmachtigde moet persoonlijk langskomen bij KVK om zich in te schrijven. Neem het ingevulde en ondertekende formulier mee en een geldig legitimatiebewijs. Op het formulier staat welke bewijsstukken je eventueel moet meenemen.
  • Voor een bezoek aan KVK moet je een afspraak maken. Bij je bezoek controleert een medewerker van KVK je legitimatie en of je aan de voorwaarden voldoet om je in te schrijven.

Maak online een afspraak om je inschrijving af te ronden

Formulier opsturen naar KVK

  • Een commissaris hoeft niet persoonlijk langs te komen bij KVK. Ook als de functionaris een rechtspersoon is, zoals een bv of nv, hoeft je niet langs te komen bij KVK en kun je het formulier opsturen. Op het formulier staat wie het formulier mag ondertekenen en welke bewijsstukken je eventueel moet meesturen.
  • Stuur het formulier, met een kopie van het geldige legitimatiebewijs van degene die het formulier heeft ondertekend, naar een van de postadressen van KVK.
  • Je hoeft hiervoor niet langs te komen bij de KVK.

Veelgestelde vragen

Hoe snel we je wijziging verwerken, hangt af van hoe je je wijziging aan ons doorgeeft. 

  • Geef je de wijziging online door? Dan verwerken we die binnen 2 werkdagen.
  • Geef je de wijziging per post door? Dan verwerken we die na ontvangst binnen 10 werkdagen.

We nemen contact met je op als de wijziging niet juist of onvolledig is. 

Na verwerking van je wijziging in het Handelsregister krijg je een officiële bevestiging per brief (Awb-brief),  of digitaal via je Berichtenbox voor bedrijven. Dien je de wijziging online in? Dan ontvang je ook een bevestiging via e-mail. 

Tussen het moment van ontvangst van je wijziging en de verwerking ervan kunnen we geen informatie geven over de status van de verwerking. 

Geef je een wijziging door voor een datum in de toekomst? Dan zie je de wijziging pas op die datum in het Handelsregister. Het Handelsregister geeft namelijk altijd de actuele situatie weer.