Betalen
- Bijgewerkt 12 februari 2025
- 1 min
Een bestelling kun je op verschillende manieren afrekenen.
Met tegoed
Om producten uit het Handelsregister te kopen heb je, in de meeste gevallen, een toegangscode nodig. Met deze code maak je een account aan. Eenmaal ingelogd op je account kun je tegoed storten via iDeal of creditcard.
Bestel een product en kies bij 'Betaalwijze' voor KVK-account om af te rekenen met tegoed.
Goed om te weten
Een exacte datum is nog niet bekend, maar betalen met tegoed gaat op termijn stoppen. Opties die overblijven staan hieronder vermeld.
Automatische incasso
Maak het jezelf makkelijk en kies voor automatische incasso. Je geeft ons toestemming om bedragen van je rekening af te schrijven. en vraag automatische incasso aan.
Creditcard of iDeal
Geen inloggegevens bij de hand? Een uittreksel reken je direct af met iDeal of creditcard.
Veelgestelde vragen over betalen
Heb je teveel tegoed gestort? Vraag het terug door het retourformulier in te vullen.
Krijg je de facturen al per e-mail? Ga dan via de e-mail naar het betaalportaal. Hierin kan je de eerdere machtiging intrekken. Bij een nieuwe openstaande factuur kan je de machtiging afgeven op de juiste rekening.
Krijg je de facturen per post? Log dan met de toegangscode en geef het nieuwe bankrekeningnummer door. Lukt dit niet, neem dan contact met ons op via Stel een vraag online | KVK.
Hoe je het factuuradres wijzigt is afhankelijk van hoe je jouw facturen ontvangt.
Facturen per post
Het factuuradres is altijd gelijk aan het geregistreerde bezoek- of postadres van je bedrijf in het Handelsregister. Wij passen het factuuradres automatisch aan als je de adreswijziging van je bedrijf aan ons doorgeeft. Dit doe je via 'wijzigen'.
Is het factuuradres door ons niet aangepast? Meld dit online via het vragenformulier op onze website: 'stel een vraag online'. Kies het onderwerp 'Bestellingen en facturen'. Vermeld hierbij het nieuwe én oude factuuradres.
Digitale facturen
Krijg je onze facturen digitaal en is het e-mailadres gewijzigd? Stuur een bericht naar: debiteurenefacturatie@kvk.nl. Vermeld het nieuwe en oude e-mailadres.
Vraag een kopiefactuur aan via stel een vraag online. Vermeld het factuurnummer en je (bedrijfs)gegevens. Je krijgt en e-mail waarmee je naar het betaalportaal kan.
Krijg je de facturen per e-mail? Dan kan je via de knop 'ga naar betaalportaal' de oudere facturen direct inzien. Let op: hierin zitten de facturen vanaf 01-07-2025.
Betaal je de bestelling direct met iDEAL of creditcard? Dan is je bestelling anoniem en kunnen wij geen kopiefactuur sturen. Gebruik het afschrift van je bank of creditcard als betaalbewijs. Over onze producten en diensten betaal je geen btw.
Digitale factuur
Je kunt facturen van KVK in plaats van per post digitaal ontvangen. Je krijgt ze dan direct per e-mail als PDF- en/of XML-document. Alle facturen worden elektronisch ondertekend als extra beveiliging. Je ontvangt per factuur één e-mail.
Voordelen van een digitale factuur
- je kunt facturen direct digitaal verwerken
- milieuvriendelijk. Geen papier, alles digitaal
- minder kans op fouten
Om de aanvraag te kunnen verwerken moet je een aantal gegevens invullen. We bewaren deze gegevens zolang je digitale facturen van ons ontvangt.
Je kunt je mailadres doorgeven door in te loggen of door een mail te sturen naar debiteurenefacturatie@kvk.nl. Na het doorgeven van je e-mailadres ontvang je binnen twee weken alle facturen per e-mail. Het kan voorkomen dat je nog een papieren factuur ontvangt van producten die je in de week na de aanvraag hebt besteld. Heb je vragen of opmerkingen? Neem dan contact met ons op: debiteurenefacturatie@kvk.nl.
E-mailadres wijzigen
Is het e-mailadres waarop je facturen ontvangt gewijzigd? Geef je nieuwe e-mailadres door. We verwerken de wijziging binnen twee weken.
Let op: het e-mailadres waarop je facturen ontvangt kan verschillen van het e-mailadres waarmee je in het Handelsregister geregistreerd staat. Heb je het e-mailadres waarmee je in het Handelsregister geregistreerd staat aangepast? Dan wordt het e-mailadres waarop je facturen ontvangt niet automatisch aangepast.