Uitschrijven

Uitschrijven

Veel gestelde vragen over uitschrijven

  • Hoe kan ik een functionaris zoals een bestuurder, vennoot, maat of gevolmachtigde inschrijven, wijzigen of uitschrijven?
  • Moet ik langskomen bij de KvK om een inschrijving, uitschrijving of om een wijziging door te geven?

    U moet een afspraak maken bij de KvK als u een nieuwe eenmanszaak, maatschap, vof of cv wilt inschrijven of een bestaande wilt overnemen; als u uw rechtvorm wilt wijzigen; en als u zich als nieuwe functionaris wilt inschrijven (zoals bestuurder, vennoot, maat of gevolmachtigde). U moet altijd eerst een formulier invullen. Op het formulier staat vermeld of u moet langskomen of niet.


    Vind het juiste formulier via inschrijven, wijzigen of uitschrijven

  • Hoe snel wordt mijn wijziging verwerkt? Ontvang ik hier een bevestiging van?

    Als uw opgave juist en volledig is, verwerken wij uw wijziging na ontvangst binnen enkele werkdagen in het Handelsregister. Anders nemen wij contact met u op.

    Tussen het moment van ontvangst en de verwerking van het formulier kunnen wij geen informatie over de status van de verwerking geven.

    Als u een wijziging doorgeeft voor een datum in de toekomst, dan wordt de wijziging pas op die datum zichtbaar in het Handelsregister. Het Handelsregister geeft namelijk altijd de actuele situatie weer.

    Nadat we uw wijziging hebben verwerkt in het Handelsregister, ontvangt u een bevestiging per brief  (of digitaal via uw berichtenbox, als u deze gebruikt). Het moment van ontvangst van de bevestigingsbrief is afhankelijk van de postbezorging.

  • Hoe kan ik mijn bedrijf uitschrijven?
  • Hoe kan ik een vestiging inschrijven, wijzigen of uitschrijven?

Staat uw vraag er niet tussen?