Inschrijven cv

Het inschrijven van een cv bestaat uit 3 stappen. Controleer eerst of je je moet inschrijven en bekijk of je aan de benodigde criteria voldoet.

Stap 1: bereid je inschrijving voor

Vul het digitale inschrijfformulier zo volledig mogelijk in. Daarmee kunnen wij je zo goed mogelijk van dienst zijn als je langskomt op een kantoor om je inschrijving af te ronden. Maak hiervoor een afspraak bij een KVK-kantoor (zie stap 2).

Gebruik geen leestekens of diakrieten in "Uw naam", door een technisch probleem wordt de e-mail niet verzonden. De naam wordt bij inschrijving aangepast door de KVK.

Privacy

KVK registreert de gegevens van jouw cv in het Handelsregister en verschillende klantsystemen. Bekijk onze privacypagina voor meer informatie.

Begin met inschrijven cv

Je moet ook de UBO's van je nieuwe organisatie inschrijven aan de balie

UBO's (ultimate beneficial owners) zijn de uiteindelijk belanghebbenden van een organisatie. Hier vind je informatie over hoe je bepaalt wie de UBO's van je organisatie zijn en welke documenten je nodig hebt om UBO's in te schrijven.

Vul van tevoren formulier 32 (inschrijven UBO's van een vof, cv, maatschap, eesv of rederij) in en neem dit mee naar je afspraak.
Let op: je hoeft pas aan de balie je handtekening te zetten.

Download formulier 32

Stap 2: maak een afspraak

Heb je de inschrijfformulieren volledig ingevuld? Na het invullen van je gegevens moet je persoonlijk langskomen bij KVK om je inschrijving definitief te maken. Dat kan alleen op afspraak. Inschrijven kan bij elk kantoor. Je maakt een afspraak door in te loggen met DigiD.

Inloggen met DigiD

Stap 3: voltooi je inschrijving

Tijdens je afspraak controleert een KVK-medewerker je legitimatie en bekijkt hij of zij of je aan de inschrijfvoorwaarden voldoet.

Kosten 

Uitzonderingen

Uitzondering 1: als alle vennoten van de cv niet-natuurlijke personen zijn (zoals een bv)

Geef dan de wijzigingen door via de volgende formulieren:

Formulier 2: 'inschrijving vennootschap onder firma / commanditaire vennootschap'
Formulier 10: 'inschrijving vennoot'
Formulier 32: 'inschrijven UBO voor een cv, vof, maatschap, EESV of rederij'

Op het formulier staat wie het mag ondertekenen en welke bewijsstukken je eventueel moet meesturen. Je hoeft niet persoonlijk langs te komen.

Uitzondering 2: als je wijzigt van rechtsvorm, bijvoorbeeld van eenmanszaak naar cv

Gebruik dan de volgende formulieren:

Formulier 2: 'inschrijving vennootschap onder firma / commanditaire vennootschap'
Formulier 10: 'inschrijving vennoot'
Formulier 14: 'wijziging ondernemings- en vestigingsgegevens'
Formulier 32: 'inschrijven UBO voor een cv, vof, maatschap, EESV of rederij'

Na het invullen van de formulieren moet je persoonlijk langskomen bij de KVK. Dat kan alleen op afspraak.

Veelgestelde vragen

Hoe snel KVK je wijziging verwerkt, hangt af van hoe je je wijziging aan ons doorgeeft. 

  • Geef je de wijziging per post door? Dan verwerken we die na ontvangst binnen 10 werkdagen.
  • Geef je de wijziging online door? Dan verwerken we die binnen 2 werkdagen.

We nemen contact met je op als de wijziging niet juist of onvolledig is. 

Na verwerking van je wijziging in het Handelsregister krijg je een officiële bevestiging per brief (AWB-brief),  of digitaal via je Berichtenbox voor bedrijven. Dien je de wijziging online in? Dan ontvang je ook een bevestiging via e-mail. 

Tussen het moment van ontvangst van je wijziging en de verwerking ervan kunnen we geen informatie geven over de status van de verwerking. 

Geef je een wijziging door voor een datum in de toekomst? Dan zie je de wijziging pas op die datum in het Handelsregister. Het Handelsregister geeft namelijk altijd de actuele situatie weer.