Inschrijven cv
- 12 sep 2021
- Bijgewerkt 14 feb 2023
- 2 min
Het inschrijven van een cv bestaat uit 3 stappen. Controleer eerst of je je moet inschrijven en bekijk of je aan de benodigde criteria voldoet.
Stap 1: bereid je inschrijving voor
Vul het digitale inschrijfformulier zo volledig mogelijk in. Daarmee kunnen wij je zo goed mogelijk van dienst zijn als je langskomt op een kantoor om je inschrijving af te ronden. Maak hiervoor een afspraak bij een KVK-kantoor (zie stap 2).
Gebruik geen leestekens of diakrieten in "Uw naam", door een technisch probleem wordt de e-mail niet verzonden. De naam wordt bij inschrijving aangepast door de KVK.
Privacy
KVK registreert de gegevens van jouw cv in het Handelsregister en verschillende klantsystemen. Bekijk onze privacypagina voor meer informatie.
Begin met inschrijven cvJe moet ook de UBO's van je nieuwe organisatie inschrijven aan de balie
UBO's (ultimate beneficial owners) zijn de uiteindelijk belanghebbenden van een organisatie. Hier vind je informatie over hoe je bepaalt wie de UBO's van je organisatie zijn en welke documenten je nodig hebt om UBO's in te schrijven.
Vul van tevoren formulier 32 (inschrijven UBO's van een vof, cv, maatschap, eesv of rederij) in en neem dit mee naar je afspraak.
Let op: je hoeft pas aan de balie je handtekening te zetten.
Stap 2: maak een afspraak
Heb je de inschrijfformulieren volledig ingevuld? Na het invullen van je gegevens moet je persoonlijk langskomen bij KVK om je inschrijving definitief te maken. Dat kan alleen op afspraak. Inschrijven kan bij elk kantoor. Je maakt een afspraak door in te loggen met DigiD.
Inloggen met DigiDStap 3: voltooi je inschrijving
Tijdens je afspraak controleert een KVK-medewerker je legitimatie en bekijkt hij of zij of je aan de inschrijfvoorwaarden voldoet.
KostenÂ
- Je betaalt een inschrijfvergoeding. Let op: je kunt alleen betalen met je mobiel, door de QR-code op de factuur te scannen.Â
- Je kunt meteen een uittreksel Handelsregister kopen. Dit kun je gebruiken als bewijs van inschrijving. Sommige banken en groothandels vragen om een uittreksel.
- Betaling is alleen mogelijk met pinpas, mobiel of creditcard.
Uitzonderingen
Uitzondering 1: als alle vennoten van de cv niet-natuurlijke personen zijn (zoals een bv)
Geef dan de wijzigingen door via de volgende formulieren:
Formulier 2: 'inschrijving vennootschap onder firma / commanditaire vennootschap'
Formulier 10: 'inschrijving vennoot'
Formulier 32: 'inschrijven UBO voor een cv, vof, maatschap, EESV of rederij'
Op het formulier staat wie het mag ondertekenen en welke bewijsstukken je eventueel moet meesturen. Je hoeft niet persoonlijk langs te komen.
Uitzondering 2: als je wijzigt van rechtsvorm, bijvoorbeeld van eenmanszaak naar cv
Gebruik dan de volgende formulieren:
Formulier 2: 'inschrijving vennootschap onder firma / commanditaire vennootschap'
Formulier 10: 'inschrijving vennoot'
Formulier 14: 'wijziging ondernemings- en vestigingsgegevens'
Formulier 32: 'inschrijven UBO voor een cv, vof, maatschap, EESV of rederij'
Na het invullen van de formulieren moet je persoonlijk langskomen bij de KVK. Dat kan alleen op afspraak.
Veelgestelde vragen
Hoe snel KVK je wijziging verwerkt, hangt af van hoe je je wijziging aan ons doorgeeft.Â
- Geef je de wijziging per post door? Dan verwerken we die na ontvangst binnen 10 werkdagen.
- Geef je de wijziging online door? Dan verwerken we die binnen 2 werkdagen.
We nemen contact met je op als de wijziging niet juist of onvolledig is.Â
Na verwerking van je wijziging in het Handelsregister krijg je een officiële bevestiging per brief (AWB-brief), of digitaal via je Berichtenbox voor . Dien je de wijziging online in? Dan ontvang je ook een bevestiging via e-mail.Â
Tussen het moment van ontvangst van je wijziging en de verwerking ervan kunnen we geen informatie geven over de status van de verwerking.Â
Geef je een wijziging door voor een datum in de toekomst? Dan zie je de wijziging pas op die datum in het Handelsregister. Het Handelsregister geeft namelijk altijd de actuele situatie weer.