Ontvang je post van KVK digitaal in de Berichtenbox
- Bijgewerkt 16 april 2025
- 1 min
Wil je minder brieven op papier krijgen van KVK? Vraag dan een Berichtenbox voor Bedrijven aan en schrijf die in bij KVK. Een deel van de KVK-post ontvang je dan digitaal.
De Berichtenbox voor is een beveiligd e-mailsysteem, waarmee ondernemers en overheden digitaal met elkaar communiceren. Ook gemeentes, provincies en andere overheidsorganisaties gebruiken de box.
KVK verstuurt brieven over het oprichten of wijzigen van de gegevens van een bedrijf of organisatie digitaal als u gebruik maakt van de Berichtenbox voor Bedrijven. Andere overheden geven je in de Berichtenbox informatie over bijvoorbeeld vergunningen en registraties. Dat scheelt papier en zo sparen we het milieu.
Berichtenbox inschrijven
Je vraagt een Berichtenbox voor Bedrijven bij de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO). Je moet bij de aanvraag bewijzen wie je bent via .Â
Als je ook KVK-post in de Berichtenbox wil krijgen, schrijf je de naam van je Berichtenbox in het KVK-Handelsregister in. Dat kan via Mijn KVK of via wijzigen.
Berichtenbox stoppen
Wil je de Berichtenbox , dan meld je dat bij KVK en de RVO. Gebruik formulier 18 van KVK om aan te geven dat de Berichtenboxnaam stopt en vanaf welke datum.Â
Stuur het formulier op naar een KVK-postadres. Stuur een kopie mee van een geldig identiteitsbewijs van de persoon die zijn handtekening heeft gezet op het formulier.Â
Goed om te weten over de Berichtenbox
Je Berichtenboxnaam is niet openbaar. De naam staat dus niet op het Uittreksel Handelsregister Kamer van Koophandel.
Een bestaande Berichtenboxnaam kan niet van KVK-nummer wisselen.
Hef je je onderneming op? Zet dan ook de Berichtenboxnaam stop. Start je opnieuw een bedrijf? Maak een nieuwe Berichtenbox aan voor het nieuwe KVK-nummer. Een Berichtenboxnaam kan je niet bij meer dan één KVK-nummer registreren. Ieder KVK-nummer krijgt een aparte Berichtenbox.
Â