Inschrijven en afspraak maken eenmanszaak

Start of ga verder met je inschrijving. Of maak een afspraak om je inschrijving af te ronden.

Inloggen met DigiD

Voordat je gaat inschrijven

1. Controleer of je ondernemer bent

Je wilt jezelf inschrijven maar is dat echt nodig? Bekijk de 3 criteria en 4 controlevragen om dit te checken.

2. Neem contact op met het UWV of de gemeente als je een uitkering hebt

Wil je een onderneming starten en heb je een uitkering? Bespreek dan eerst je plannen met het UWV of, als je een bijstandsuitkering hebt, met de gemeente. 

3. Heb je al een eenmanszaak?

Het is niet mogelijk om meer dan 1 eenmanszaak te hebben. Dus als je al een eenmanszaak hebt, kun je er niet nog een inschrijven. Bekijk de gegevens van jouw al bestaande eenmanszaak.

Hoe schrijf ik mijn eenmanszaak in?

1. Log in met DigiD

Log via bovenstaande knop in met DigiD. Let op! Alleen de eigenaar van een eenmanszaak kan de inschrijving doen.

2. Vul het inschrijfformulier in

Vul stapsgewijs alle onderdelen in van het digitale inschrijfformulier.

3. Controleer je gegevens

Controleer het overzicht van alle gegevens die je hebt ingevuld. Je hebt een correct en compleet ingevuld formulier nodig om een afspraak te maken en je eenmanszaak in te schrijven. 

4. Maak een afspraak

Als je het inschrijfformulier 100% hebt ingevuld kun je direct online een afspraak maken bij een KVK-kantoor naar keuze.

Over de afspraak

Tijdens je afspraak controleert een KVK-medewerker je legitimatie en bekijkt hij of zij of je aan de inschrijfvoorwaarden voldoet.

Kosten voor inschrijving

  • Je betaalt een eenmalige inschrijfvergoeding van €51,30.
  • Voor €15,40 kun je meteen een uittreksel meenemen.
  • Betalen kan met pinpas, creditcard of mobiel. Contant is niet mogelijk.