Inschrijven eenmanszaak

Het inschrijven van een eenmanszaak bestaat uit 3 stappen. Controleer eerst of je je moet inschrijven en bekijk of je aan de benodigde criteria voldoet.
Moet ik mijn bedrijf inschrijven?

Stap 1: bereid je inschrijving voor

Vul het digitale inschrijfformulier zo volledig mogelijk in. Daarmee kunnen wij je zo goed mogelijk van dienst zijn als je langskomt op een kantoor om je inschrijving definitief te maken. Maak hiervoor een afspraak bij een KVK-kantoor (zie stap 3).

Gebruik geen (speciale) leestekens in het veld 'Uw naam', door een technisch probleem wordt de e-mail niet verzonden. De naam wordt bij inschrijving aangepast door KVK.

Begin met inschrijven

Stap 2: maak een afspraak

Heb je het inschrijfformulier volledig ingevuld? Na het invullen van je gegevens moet je persoonlijk langskomen bij KVK om je inschrijving af te ronden. Dat kan alleen op afspraak. Inschrijven kan bij elk kantoor.

Maak een afspraak

Stap 3: voltooi je inschrijving

Tijdens je afspraak controleert een KVK-medewerker je legitimatie en bekijkt hij of zij of je aan de inschrijfvoorwaarden voldoet.

Kosten voor inschrijving

  • Je betaalt een eenmalige inschrijfvergoeding van €50,-.
  • Voor €15,- kun je meteen een uittreksel meenemen, dit kun je gebruiken als bewijs van inschrijving. Sommige banken en groothandels vragen om een uittreksel.
  • Betaling is alleen mogelijk met pinpas of creditcard.

Meer informatie

Bedrijfsnaam kiezen in vier stappen

Zo bepaal je jouw uurtarief

Een goed idee, wat nu?

Krachtmeting: Hoe sterk bent je in ondernemen

Heeft deze informatie je geholpen?