Inschrijven en afspraak maken eenmanszaak

Start of ga verder met je inschrijving. Of maak een afspraak om je inschrijving af te ronden.

Inloggen met DigiD

De stappen die je gaat doorlopen

Voordat je gaat inschrijven

1. Controleer of je ondernemer bent

Je wilt jezelf inschrijven maar is dat echt nodig? Bekijk de 3 criteria die KVK hiervoor hanteert.

2. Neem contact op met het UWV of de gemeente als je een uitkering hebt

Wil je een onderneming starten en heb je een uitkering? Bespreek dan eerst je plannen met het UWV of, als je een bijstandsuitkering hebt, met de gemeente.

Starten met inschrijven

1. Log in met DigiD

Log via bovenstaande knop in met DigiD. Let op! Alleen de eigenaar van een eenmanszaak kan de inschrijving doen.

2. Vul het inschrijfformulier in

Vul stapsgewijs alle onderdelen in van het digitale inschrijfformulier.

3. Controleer je gegevens

Controleer het overzicht van alle gegevens die je hebt ingevuld. Een juist ingevuld formulier is nodig om een afspraak te maken en je bedrijf te kunnen inschrijven.

Een afspraak maken

1. Maak een afspraak

Als je het inschrijfformulier 100% hebt ingevuld, dan kun je gelijk door om een afspraak te maken bij een KVK-kantoor naar keuze.

2. Kom langs bij ons op kantoor

Tijdens je afspraak controleert een KVK-medewerker je legitimatie en bekijkt hij of zij of je aan de inschrijfvoorwaarden voldoet.

Kosten voor inschrijving

  • Je betaalt een eenmalige inschrijfvergoeding van €51,30.
  • Voor €15,40 kun je meteen een uittreksel meenemen.
  • Betalen kan met pinpas, creditcard of mobiel. Contant is niet mogelijk.