Veelgestelde vragen over Mijn KVK
- 1 oktober 2024
- Bijgewerkt 8 april 2025
- 1 min
Op deze pagina vind je vragen en antwoorden over:
- Doorgegeven wijzigingen en uitschrijvingen
- Mijn KVK en het Handelsregister
- Mijn KVK en het UBO-register
- Mijn KVK en het LEI-register
Doorgegeven wijzigingen en uitschrijvingen
Je kunt alleen wijzigingen en uitschrijvingen zien die online (via Mijn KVK of via kvk.nl/wijzigen) zijn doorgegeven en die over het Handelsregister gaan. Op de pagina Actuele verwerkingstijden kun je zien hoelang het duurt voordat via de post doorgegeven wijzigingen verwerkt zijn.
Op de pagina Actuele verwerkingstijden kun je zien hoelang het duurt voordat wijzigingen verwerkt zijn. Heb je je wijziging of uitschrijving online doorgegeven? Dan kun je de status in Mijn KVK bekijken.
We verwerken een wijziging of uitschrijving pas in het Handelsregister op de ingangsdatum van de wijziging. Dit is de datum die jij hebt ingevuld bij het doorgeven van de wijziging. Is dit een datum in de toekomst? Dan heeft de wijziging tot die datum de status 'Doorgegeven'.
Het kan zo zijn dat de wijziging of uitschrijving op of na deze datum niet direct de status 'In behandeling' heeft. Bekijk op de ingangsdatum van de wijziging of uitschrijving de actuele verwerkingstijden van wijzigingen. Geef de wijziging of uitschrijving niet nog een keer aan ons door.
Een wijziging of uitschrijving wordt altijd vanaf de ingangsdatum geregistreerd in het Handelsregister, ook als deze door een langere verwerkingstijd op een later moment wordt verwerkt.
We nemen een wijziging of uitschrijving pas in behandeling vanaf de ingangsdatum van de wijziging. Dit is de datum die jij hebt ingevuld bij het doorgeven van de wijziging. Is dit een datum in de toekomst? Dan heeft de wijziging tot die datum de status 'Doorgegeven'.
Het kan zo zijn dat de wijziging of uitschrijving op of na deze datum niet direct de status 'In behandeling' heeft. Bekijk op de ingangsdatum van de wijziging of uitschrijving de actuele verwerkingstijden van wijzigingen. Geef de wijziging of uitschrijving niet nog een keer aan ons door.
Een wijziging of uitschrijving wordt altijd vanaf de ingangsdatum geregistreerd in het Handelsregister, ook als deze door een langere verwerkingstijd op een later moment wordt verwerkt.
Je kunt alleen behandelde wijzigingen en uitschrijvingen zien die via wijzigen of Mijn KVK zijn doorgegeven, over het Handelsregister gaan en die nog niet door KVK in een digitaal archief gezet zijn. Gearchiveerde wijzigingen zijn bij KVK en in het Handelsregister nog steeds geregistreerd, maar ze zijn niet meer zichtbaar in Mijn KVK.
Â
Bestel het product KVK Handelsregister Historie als je alle verwerkte wijzigingen van een organisatie wilt bekijken.
Je kunt de status van een doorgegeven wijziging pas zien in Mijn KVK als iedereen die de wijziging online moet ondertekenen, dit gedaan heeft.
Mijn KVK en het Handelsregister
Dit kun je niet bekijken in Mijn KVK
- Organisaties die zijn uitgeschreven uit het Handelsregister.
- Organisaties waarvan de eigenaar niet meer zelf mag beslissen over geld of spullen van de organisatie. Bijvoorbeeld door onderbewindstelling, faillissement of schuldsanering.
- Kerkgenootschappen en publiekrechtelijke rechtspersonen (bijvoorbeeld provincies en gemeenten).
- Heb je een bv met een holdingstructuur? Dan zie je de gegevens van de holding wel. Is de holding functionaris in een werkmaatschappij, dan zie je de gegevens van de werkmaatschappij niet.
Dit kun je niet doen in Mijn KVK
- Een uittreksel uit het Handelsregister bestellen. Ga hiervoor naar kvk.nl/producten.
- Deponeringen bekijken. Bestel hiervoor een overzicht deponeringen.
- Jaarrekeningen bekijken. Bestel hiervoor een jaarrekening.
- Facturen van KVK bekijken, betalen en opslaan.
Wil je gegevens zien die je nu niet in Mijn KVK kunt zien? Koop dan een uittreksel of gebruik de KVK Bedrijvencheck.
Nee, dat is niet mogelijk in Mijn KVK. Je kunt wel een uittreksel Handelsregister bestellen op KVK.nl. Je hebt hier in sommige gevallen een toegangscode voor nodig.
Op de pagina die over Mijn KVK gaat kun je precies zien wat je wel en niet kunt zien en wijzigen in Mijn KVK.
In Mijn KVK zie je bedrijven en organisaties waar jij als natuurlijk persoon (mens) een directe functie uitvoert. Voor deze organisaties kun je de Handelsregistergegevens wijzigen.
Zie je organisaties waar jouw organisatie een functie vervult en waar jijzelf UBO van bent? Dan kun je voor die organisaties alleen jouw eigen UBO-gegevens bekijken. Je kunt voor die organisaties geen Handelsregistergegevens bekijken en wijzigen. Eventuele andere UBO’s van deze organisaties kun je ook niet bekijken.
Bestel een uittreksel om de Handelsregistergegevens van één organisaties te bekijken, of gebruik de KVK Bedrijvencheck.
Voor een overzicht van relaties tussen organisaties kun je het product KVK Handelsregister Concernrelaties bestellen.
Mijn KVK en het UBO-register
Je kunt UBO-gegevens bekijken als je:
- zelf UBO van een organisatie bent. Je ziet dan alleen je eigen gegevens;
- officieel voor een organisatie inschrijvingen, wijzigingen en uitschrijvingen in het Handelsregister mag doen. Je ziet dan de UBO-gegevens van deze organisatie.
Je kunt alleen wijzigingen en uitschrijvingen zien die over het Handelsregister gaan en online zijn doorgegeven. Op de pagina Actuele verwerkingstijden kun je zien hoelang het duurt voordat wijzigingen in het UBO-register verwerkt zijn.
Mijn KVK en het LEI-register
Een LEI is een uniek nummer waarmee financiële toezichthouders (zoals de Autoriteit Financiële Markten) transacties wereldwijd volgen en, wanneer nodig, ingrijpen. Het doel is om de financiële markten transparanter te maken, beleggingsrisico's beter te beheersen en beleggers te beschermen.Â
Organisaties die aandelen, obligaties of derivaten bezitten moeten een LEI hebben. Wanneer je geen LEI hebt kun je mogelijk niet langer aan- of verkopen op de beurs. Neem contact op met je bank of vermogensbeheerder om te bepalen of jouw organisatie een LEI nodig heeft.Â
Help ons verbeteren
Met jouw feedback kunnen we Mijn KVK verbeteren. Laat ons weten wat je goed vindt en wat er beter kan. Gebruik hiervoor de feedback knop, rechts op het scherm.