Facturen en betalingen
Deze vragen worden vaak aan ons gesteld.
Factuur van KVK
Vraag een kopiefactuur aan via 'stel een vraag online'. Vermeld het factuurnummer en vul je (bedrijfs)gegevens in. Je ontvangt de factuur in pdf-formaat op het opgegeven e-mailadres.
Reken je je bestelling direct af met iDEAL of een creditcard? Dan is het een anonieme bestelling en kunnen wij geen kopiefactuur sturen. Gebruik het afschrift van de bank of creditcardmaatschappij als betaalbewijs. Het product is vrijgesteld van btw.
Digitale facturen
Nooit meer een factuur kwijtraken? Stap over op digitale facturen. Je ontvangt je facturen per e-mail.
Ja, je kunt je facturen digitaal ontvangen. Ga naar facturen digitaal aanvragen en vul het webformulier in.
Je hebt 28 dagen de tijd om onze facturen te betalen, dit is conform artikel 3:4 Financieel besluit Handelsregister 2014.
Herinnering
Hebben wij na 28 dagen je betaling niet ontvangen, dan ontvang je een betalingsherinnering van ons. Je hebt dan 14 dagen de tijd om de factuur alsnog te betalen.
Aanmaning
Is je betaling nog niet binnen? Dan ontvang je een aanmaning, verhoogd met 7 euro aanmaningskosten conform artikel 4.113 AWB. Je hebt dan opnieuw 14 dagen de tijd om de factuur te betalen.
Vordering
Betaal je ook niet na de aanmaning, dan besteden wij de vordering uit aan Syncasso. De kosten van de uit te voeren invorderingsmaatregelen zijn volledig voor jouw rekening.
Automatische incasso
We doen1 poging om automatisch te incasseren. Is incasseren niet mogelijk? Dan volgen de bovenstaande stappen.
Bij Mijn account staat een overzicht van je bestellingen.
- Log in met je toegangscode en wachtwoord.
- Klik op de link bij het blokje 'Bestellingen'.
- Je krijgt nu een overzicht van je online bestellingen te zien. Je kunt filteren op periode.
- Je kunt het overzicht ook downloaden.
Heeft je organisatie meerdere inlogcodes? Dan is er maar 1 inlogcode waarmee je het overzicht voor alle inlogcodes kunt opvragen, de hoofduser of administrateur. Deze toegangscode of het kenmerk hiervan zie je bij bestellingen.
Weet je niet welke toegangscode hoofduser of administrateur is? Neem dan contact met ons op.
Lees meer informatie over onze bankgegevens (bankrekening, welke bank, IBAN nummer) en bekijk de voorbeeldfacturen die wij vanuit KVK versturen.
Bekijk voorbeelden van een factuur, betalingsherinnering en aanmaning die je van ons kunt ontvangen op de pagina 'facturen van KVK'. Hier vind je ook de gegevens die op onze facturen staan.
Lees meer over de factuur voor de deponering van algemene voorwaarden en bekijk een voorbeeldfactuur (onder het kopje 'Factuur deponering algemene voorwaarden').
Je ontvangt geen factuur voor bestellingen van uittreksels die direct afgerekend zijn met iDEAL of creditcard. Het uittreksel Handelsregister is vrijgesteld van btw en het betreft een anonieme bestelling. Om deze redenen ontvang je geen factuur van ons.
Je vindt de betaling terug op je bankafschrift of het afschrift van de creditcard. Dit afschrift kun je als betaalbewijs gebruiken.
Wil je voortaan een factuur ontvangen van je bestelling? Vraag dan een gratis toegangscode aan en kies voor automatische incasso. Je ontvangt maandelijks achteraf een factuur.
Bij een dubbele betaling krijg je het teveel betaalde bedrag terug.
Is je factuur automatisch geïncasseerd en heb je die zelf nog een keer betaald? Wij storten het terug na afloop van de wettelijke storneringstermijn. Deze termijn bedraagt 56 kalenderdagen gerekend vanaf de incassodatum.
Eerder terugboeken
Wil je het bedrag eerder laten terugboeken? Neem dan contact op met je eigen bank.Ja, dat kan. Je vindt hier een formulier waarmee je het restant kunt laten terugstorten.
Op termijn gaan we deze manier van betalen stoppen. Houd daarmee rekening als je een nieuw tegoed stort.
Syncasso
Dan is een factuur niet betaald. Na een herinnering en aanmaning, besteden wij de vordering uit aan Syncasso. Dit is een landelijk opererend incassobureau en gerechtsdeurwaarder.
Contact
Heb je vragen over deze vordering? Volg dan de instructies in de brief, e-mail of sms die je hebt ontvangen. Of neem direct contact op met Syncasso. Zij beantwoorden de vragen.
Log in in 'Mijn Dossier' van Syncasso en dien je betaalbewijs in. De instructies hiervoor staan in de brief, e-mail of sms die je hebt ontvangen. Neem bij vragen contact op met Syncasso. Zij handelen je vragen verder af.
Factuur aanpassen
Je wijzigt je bankrekeningnummer via dit formulier. Zorg ervoor dat je het volledige IBAN-nummer invoert.
De contactpersoon pas je aan via 'stel een vraag online'. Kies het onderwerp 'Bestellingen en facturen'. Vul je bedrijfsgegevens in. Vermeld de nieuwe en oude contactpersoon.
Hoe je het factuuradres wijzigt is afhankelijk van hoe je jouw facturen ontvangt.
Facturen per post
Het factuuradres is altijd gelijk aan het geregistreerde bezoek- of correspondentieadres van je bedrijf in het Handelsregister. Wij passen het factuuradres meestal automatisch aan als je de adreswijziging van je bedrijf aan ons doorgeeft. Dit doe je via 'wijzigen'.
Is het factuuradres door ons niet aangepast? Meld dit online via het vragenformulier op onze website: 'stel een vraag online'. Kies het onderwerp 'Bestellingen en facturen'. Vermeld hierbij het nieuwe én oude factuuradres.
Digitale facturen
Ontvang je onze facturen digitaal en is het e-mailadres gewijzigd? Stuur een bericht naar: debiteurenefacturatie@kvk.nl. Vermeld het nieuwe en oude e-mailadres.
Je betaalwijze voor het bestellen van producten uit het Handelsregister pas je aan via dit formulier. Log hiervoor in met je toegangscode en wachtwoord. Daarmee zet je de betaalwijze om van vooraf betalen naar automatische incasso. De wijziging verwerken we binnen 5 werkdagen.