Inschrijven besloten vennootschap

De notaris richt een besloten vennootschap (bv) voor je op. Meestal doet de notaris ook de inschrijving in het Handelsregister en het UBO-register. Dit betekent dat je niet langs hoeft te komen bij KVK.

Het proces van de notaris

Voor de oprichting maakt de notaris eerst een oprichtingsakte met daarin de statuten. Dat is een officieel bewijs van de oprichting van de bv. Daarna zorgt de notaris voor de inschrijving van de bv en de UBO’s in het Handelsregister. Via Mijn KVK bekijk en wijzig je de gegevens. Wil je de bv zelf oprichten? Dit regel je volledig digitaal

Bevestiging van je inschrijving 

Na de inschrijving in het Handelsregister krijg je per post een brief met het KVK-nummer. Ook sturen we je een rekening voor de inschrijfvergoeding. Beide ontvang je op het postadres van je bv. Je kunt ook een uittreksel Handelsregister bestellen. Dit gebruik je als bewijs van inschrijving. 

Wij melden je aan bij de Belastingdienst 

Je ontvangt binnen twee weken bericht per post. De Belastingdienst stuurt dan ook het btw-nummer (btw-id) en omzetbelastingnummer (ob-nummer) als die nodig zijn.

Aanvragen eHerkenning voor belastingaangifte 

De belastingaangifte van de bv doe je via Mijn Belastingdienst Zakelijk. Je hebt eHerkenning nodig om in te kunnen loggen. Hiervoor moet je betalen. 

Veelgestelde vragen

Op notaris.nl vind je een notaris bij jou in de buurt.

Voor een nieuw bedrijf of organisatie betaal je tussen de 500 en 1.500 euro.

Meer veelgestelde vragen vind je op onze Hulp en contact pagina. Hier staat ook hoe je contact met ons kunt opnemen.