Inschrijven en afspraak maken eenmanszaak of vof

Regel digitaal alles rondom je inschrijving. Of maak een afspraak met KVK.

Voordelen van online

Via Mijn inschrijvingen kun je 24 uur per dag, 7 dagen per week bekijken hoe de stand van zaken van jouw inschrijving is. Of een hele nieuwe inschrijving starten.

Met Mijn inschrijvingen kun je altijd en overal:

  • Je gegevens inzien en wijzigen. 
  • Een nieuwe eenmanszaak of vof inschrijven. 
  • Status en voortgang van je inschrijving bekijken. 
  • Een afspraak met KVK maken of wijzigen.

Veelgestelde vragen over andere soorten bedrijven

Op dit moment is het alleen nog maar mogelijk om een nieuwe eenmanszaak of een nieuwe vof digitaal in te schrijven. We zijn hard aan het werk om dat voor andere soorten bedrijven ook mogelijk te maken. Wil jij nu een ander soort bedrijf dan eenmanszaak inschrijven? Ga dan naar Inschrijven bij KVK.

Op dit moment kun je alleen als je een eenmanszaak hebt inloggen met DigiD en wijzigingen doorgeven. We zijn hard aan het werk om dat voor andere soorten bedrijven ook mogelijk te maken. Wil jij nu een wijziging doorgeven voor een ander soort bedrijf dan een eenmanszaak? Ga dan naar wijzigingen doorgeven.

Staat je vraag er niet bij? Meer veelgestelde vragen vind je op onze Hulp en contact pagina. Hier staat ook vermeld hoe je contact met ons kan opnemen. 

Veelgestelde vragen over DigiD

Als je je DigiD wachtwoord bent vergeten moet je een nieuwe instellen. 

Via e-mail én sms of via brief

Ga naar de site van DigiD. Vul hier je burgerservicenummer (BSN) en gebruikersnaam in. Je kunt je wachtwoord nu op 2 manieren herstellen: 

  • Via e-mail én sms (e-mailadres en telefoonnummer zijn aan uw DigiD toegevoegd)
  • Via een brief. Dit duurt 3 werkdagen.

 

Via DigiD

Heb je een geactiveerde DigiD app en kunt je hiermee nog wel inloggen? Dan kun je je wachtwoord direct herstellen via de DigiD app:

  • Ga naar ‘Mijn DigiD’ en log in met de DigiD app.
  • Kies ‘Wachtwoord wijzigen/opnieuw instellen’.
  • Kies voor: ‘Ik weet mijn huidige wachtwoord niet meer en wil mijn wachtwoord opnieuw instellen via de DigiD app’ en klik op ‘Volgende’.
  • Voer je nieuwe wachtwoord 2 keer in en klik op ‘Wachtwoord opslaan’.
  • Open de DigiD app en druk op ‘Start’.
  • Een koppelcode verschijnt in de DigiD app.
  • Voer de koppelcode in op je computer/laptop en klik op ‘Volgende’.
  • Scan de QR-code met de DigiD app en bevestig je keuze.
  • Voer je pincode in op de DigiD app. Je nieuwe wachtwoord is nu ingesteld.
Als je niet kunt inloggen met DigiD kan dat komen door:
  • Verkeerde gebruikersnaam of wachtwoord: controleer of je de juiste gegevens gebruikt. Let op hoofdletters en kleine letters.
  • Je DigiD is niet geactiveerd. Activeer eerst je DigiD met de activeringscode die je per brief hebt ontvangen.
  • Je DigiD is geblokkeerd. Wacht tot de blokkade is opgeheven en probeer het opnieuw (na 15 minuten).
  • Je DigiD is verlopen omdat je deze 3 jaar niet hebt gebruikt. Vraag opnieuw een DigiD aan.

Als je je gebruikersnaam voor DigiD bent vergeten moet je een nieuwe DigiD aanvragen. Dit doe je via de site van DigiD.

Vraag DigiD aan via www.digid.nl. Dit doe je met een burgerservernummer (BSN).

Woon je buiten Nederland? Op de website van Nederland Wereldwijd staat hoe je in het buitenland DigiD kunt aanvragen. Hiervoor heb je een BSN en de Nederlandse nationaliteit, of de nationaliteit van een ander land uit de Europese Economische Ruimte (EER) nodig.

Staat jouw vraag over DigiD hier niet bij? Kijk dan op de site van DigiD voor meer veelgestelde vragen en antwoorden.